Nie chce wam się ruszyć z kanapy nawet wiosną? Nie przekonuje was utrata kilogramów i wyrzeźbienie zgrabnej sylwetki? No to może przekona was któraś z niżej wymienionych 8 zalet, które płyną z regularnego uprawiania sportu. Jakiego? Wybór należy do was. Czy wybierzecie fitness, trening siłowy, rower, bieganie, pływanie, czy koszykówkę – zalety wciąż są te same! 


Skuteczna walka ze stresem

Treningi bywają nieraz skuteczniejszym „odstresowywaczem” niż nawet masaże. Podczas nich możesz wyładować wszystkie negatywne emocje i spojrzeć na życie od innej strony: wykończonej kobiety po treningu, która już wie, że jest w stanie pokonać wszelkie przeszkody. We współczesnym świecie stres towarzyszy nam na każdym kroku: w pracy, w domu, dlatego regularne uprawianie sportów jest wspaniałym rozwiązaniem, aby go rozładować.


Zmniejszenie ryzyka demencji

Jest to informacja, którą podała do wiadomości Organizacja Alzheimer’s Society. Regularne ćwiczenia fizyczne są jednym z trzech sposobów na zmniejszenie ryzyka zapadnięcia na demencję, która coraz częściej atakuje osoby nie tylko starsze, ale i młode.


Większa pewność siebie

Wiąże się to zarówno z tym, że ćwicząc, musisz pokonywać własne słabości – a przez to zdajesz sobie sprawę ze swoich mocnych stron, głównie wytrwałości – jak i z tym, że regularnie ćwicząc, dorabiasz się w końcu całkiem seksownego i wysportowanego ciała. A to zawsze kilka punktów więcej do pewności siebie!


trening


Przykładanie większej uwagi do diety

Możesz zacząć ćwiczyć, wcale nie zmieniając swoich starych nawyków żywieniowych, ale po jakimś czasie zobaczysz spadek formy po objadaniu się tłustymi fast foodami czy słodyczami i chociaż spróbujesz zdrowszych produktów. A kiedy zobaczysz, jak wiele ci dają, już wcale nie będziesz chciała wracać do poprzednich nawyków. O wiele łatwiej jest pilnować zdrowej diety, kiedy się ćwiczy, gdyż to daje dodatkową motywację do zdrowego stylu życia.


Ogólne zdrowie

Regularne treningi poprawiają pracę serca, płuc, układu krążenia, zwiększają wydolność i odporność organizmu. Z pewnością zauważysz, że po kilku miesiącach ćwiczeń o wiele rzadziej bez powodu boli cię głowa albo nie możesz zasnąć. Również regularne treningi są świetną profilaktyką chorób psychicznych, zwłaszcza depresji, dostarczając hormonów szczęścia, ale o tym w kolejnym punkcie.


Produkcja szczęścia

Może śmiesznie brzmi, ale to prawda. Sport produkuje serotoninę – hormon szczęścia. Dlatego po dłuższym treningu, chociaż człowiek zazwyczaj jest fizycznie wyczerpany, to psychicznie szczęśliwy. Dlatego zarówno przy walce z depresją, jak i w jej zapobieganiu rekomenduje się regularne uprawianie sportu.


Silniejsze kości

Być może osobom trenującym siłowo czasem zdarzają się kontuzje, ale rzadko kiedy są to poważne złamania. Dlaczego? Dzięki ćwiczeniom z obciążeniem zwiększa się gęstość kości, a więc są one mniej podatne na złamania. Również znaczy to, że wraz z wiekiem w dużo mniejszym stopniu będzie ci grozić osteoporoza. Nawet jeżeli twój trening to głównie bieganie, dobrze by było, żebyś chociaż raz w tygodniu wykonywała trening siłowy – właśnie ze względu na kości.


Mniejsze ryzyko chorób

Wspomnieliśmy już, że regularne treningi zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia depresji. Równie pozytywnie wpływają na odporność organizmu, dzięki czemu szybciej i skuteczniej zwalczysz wszelkie infekcje, jeśli już się pojawią. Co więcej, ćwiczenia mogą zmniejszyć ryzyko chorób serca, a nawet niektórych nowotworów.


Jeśli to cię jeszcze nie poruszyło, oznacza to jedno – jesteś przyszyta do swojej kanapy i nie możesz się oderwać!

8 zalet płynących z regularnych treningów Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
Komentarze(2)
    • ~agna
      13 kwiecień 2017

      Najławiej dla mnie jest regularnie jeździć na mojej indiane, nie czuję żeby trenowała. Jeżdżę po prostu gdzie chcę i potrzebuję.

      • ~jasiekzwykly
        18 kwiecień 2017

        ja od pól roku regularnie jezdze na mojej indianie i serio bardzo jest to dobre :) nic tak nie pomaga jak regularny ruch :)