Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a ty z grymasem na twarzy przyglądasz się swojemu odbiciu w lustrze? Zbyt wystający brzuch, cellulit czy nadmierna ilość ciałka tu i tam. Na szczęście przy odrobinie konsekwencji oraz podążaniu za kilkoma złotymi zasadami, można bez większego wysiłku zrzucić zbędne kilogramy i już w letnie miesiące pięknie prezentować się w bikini. Warto jednak zabrać się za to odpowiednio wcześnie – przynajmniej 2 miesiące przed sielankowym wypoczynkiem na plaży. Podpowiadamy, jak schudnąć do wakacji!


Jak schudnąć do wakacji? Spalanie kalorii przez codzienne czynności

Stosując zdrową, zrównoważoną dietę, optymalnie możemy zrzucić od 0,5 do 1,5 kg na tydzień. Wszystko jednak zależy od indywidualnych preferencji, reakcji organizmu oraz, co najważniejsze – samodyscypliny i niepodjadania w trakcie odchudzania. Dobrze przyjrzeć się swoim codziennym nawykom, uwzględniając fakt, że nawet odkurzając, wchodząc po schodach czy bawiąc się z dziećmi, spalamy zalegające kalorie. Dlatego wprowadźmy więcej aktywności w codziennych zajęciach – każda okazja jest dobra, by chwilę poćwiczyć. Rezygnujemy z windy na rzecz schodów, wychodzimy z psem na długie spacery czy tańczymy, wieszając pranie. Także w biurze – wykorzystujemy każdą przerwę na chwilę dla siebie i swojego ciała. Jak to zrobić? Choćby parkując samochód jak najdalej od wejścia, unikając słodkich przekąsek, słodzonej kawy z mlekiem.


Zrezygnujmy też ze spożywania posiłków przed telewizorem czy komputerem. Badania dowodzą, że kiedy nasz mózg zajęty jest przetwarzaniem takich informacji jak ruchome obrazy, nie docierają do niego sygnały o nasyceniu, a tym samym – zjadamy więcej. Kolejny ważny aspekt to śniadanie – to ono stanowi podbudowę energetyczną dla całego dnia, dlatego nie możemy z niego rezygnować. Specjaliści zalecają, by zjeść lekki, pełnowartościowy posiłek, najpóźniej 30 minut po przebudzeniu. Powinno bazować na wolno uwalniających się węglowodanach, które zapewnią uczucie sytości na cały poranek, a tym samym zmniejszą apetyt na niezdrowe przekąski.


Jak schudnąć do wakacji – praktyczne wskazówki

Teraz pora wziąć się za swoje codzienne posiłki. Na początek wyrzucamy wszelkie napoje gazowane, energetyczne, ociekające tłuszczem jedzenie typu fast-food oraz przesłodzoną kawę z dodatkiem mleka. Co na ich miejsce? Wybór jest naprawdę duży – zielona herbata, pu-erh, lekka, czarna herbata, yerba mate, a może po prostu woda z cytryną. Zwłaszcza ta ostania, pita z samego rana, może mieć dobroczynne działanie dla naszego ciała – oczyszcza organizm, reguluje pracę wątroby, obniża poziom cholesterolu i skutecznie walczy z nadciśnieniem. Zapomnijmy też o wszelkich cudownych środkach na odchudzanie, to czego możemy się po nich spodziewać, to efekt jo-jo. Dla pięknego ciała musimy przede wszystkim zmienić swoje zasady żywieniowe. I tak oto dzień rozpoczynamy np.: od owsianki z owocami, kromki razowego chleba z plasterkiem wędliny i warzywami czy od delikatnej jajecznicy z ziołami oraz dodatkiem chilli. Na drugie śniadanie zjadamy jogurt z otrębami czy jabłko. Obiad to kolejny ważny posiłek, dlatego dobrze jest poświęcić mu trochę uwagi. Mile widziane są wszelkie ryby morskie (cenne ze względu na kwasy omega-3 oraz żelazo), chude mięsa, a także produkty strączkowe, takie jak fasola, bób, ciecierzyca czy soja. Do tego warzywa na parze, pieczone lub podawane na surowo. Mogą to być brokuły, brukselka, papryka, kapusta kiszona, buraki – ważne, żeby było różnorodnie i bogate w składniki odżywcze. Dostarczamy je, spożywając minimum 5 posiłków dziennie, średnio co 2–3 godziny. Co na kolację? Sałatki, papryka z humusem czy delikatne mięsa na parze.


jak schudnąć do wakacji


Na wojnę z cellulitem i wiotką skórą

Odchudzanie odchudzaniem, ale trzeba też zadbać o regularną aktywność fizyczną. Nic tak nie psuje nastroju i samopoczucia jak świadomość nieestetycznej tkanki tłuszczowej, skórki pomarańczowej na udach. Walczyć z cellulitem możemy na wiele sposobów. Skuteczną bronią są regularne ćwiczenia, choćby domowa gimnastyka na dywanie. Ważne, żeby były powtarzane codziennie lub co drugi dzień. Kolejny as w rękawie to domowe peelingi np.: na bazie kawy, kremy antycellulitowe, a także masaże i zdrowa dieta.


Zdążyć do wakacji

Stosując się do powyższych wskazówek, czyli po prostu prowadząc zdrowszy, aktywniejszy styl życia, z łatwością zrzucimy kilka kilogramów. 2–3 miesiące w zupełności wystarczą, by cieszyć się zgrabniejszym ciałem.

Piękność w bikini – przedwakacyjne odchudzanie Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
Komentarze(1)
    • ~Inga
      31 marzec 2016

      Ja zrzucam kilogramu juz od dwoch miesiecy, do wakacji mam zamiar wrocic do rozmiaru 38, stosuje diete, zdrowa, pelna warzyw, oczywiscie duzo wody troche cwiczen i stosuje suplement be slim 3