Każda kobieta chciałaby mieć piękny, zgrabny, płaski brzuch, który świetnie prezentowałby się w obcisłych ubraniach. Niestety, często mimo wielu tygodni ćwiczeń nie udaje się zrzucić zbędnej fałdki poniżej pępka. Jeśli i ty masz z tym problem, sprawdź, co możesz zrobić lepiej bądź inaczej, aby w końcu ćwiczenia dały odpowiednie efekty.


Najczęstszym miejscem, w którym odkładają się wszelkie toksyny, jak również i węglowodany oraz tłuszcze jest niewielka oponka tworząca się tuż poniżej pępka, a także osławione "boczki". Możesz wierzyć – nie jesteś jedyną kobietą, która boryka się z problemami ze zredukowaniem tych miejsc. Niekoniecznie bowiem jest to czysta tkanka tłuszczowa – często płaskiego brzucha nie mają nawet szczupłe kobiety! Oto kilka rad, jak walczyć o piękny brzuch.


Ćwicz kompleksowo

Podstawową kwestią jest ćwiczenie kompleksowe. Jeśli chcesz uzyskać piękny brzuch w 6 tygodni – jest to możliwe, jednakże nie tylko poprzez robienie popularnych brzuszków. Chodzi o ćwiczenie wszystkich mięśni z tego regionu. Świetnie sprawdzą się specjalne treningi na piękny brzuch, które znaleźć można w sieci – oczywiście, o ile będziesz ćwiczyć dokładnie oraz regularnie. Pamiętaj również o mięśniach kręgosłupa, zwłaszcza w odcinku lędźwiowym – to one odpowiedzialne są za naszą postawę, a w rezultacie również za wygląd brzucha. Jeśli chcesz ćwiczyć kompleksowo, zainteresuj się np. pilatesem, który wzmacnia mięśnie od końcówek żeber aż po dolny obszar pośladków.


Dieta i trening z głową!

Aby uzyskać płaski brzuch, musisz dać mięśniom wypocząć. Zamiast ćwiczyć codziennie i doświadczać bólów dawno nieruszanych mięśni, rozłóż treningi na cały tydzień. W ten sposób nie przećwiczysz się i uzyskasz o wiele lepsze rezultaty.


Dieta bardzo wpływa na piękny, płaski brzuch – im mniej spożywasz cukrów, tym większe masz szanse na to, aby brzuch szybko stał się płaski. Jeśli odżywiasz się rozsądnie, postaraj się również ograniczyć sól, która zatrzymuje w organizmie wodę i może powodować wrażenie wypukłego brzucha. Oszczędnie też stosuj w diecie tłuszcze, skupiając się na tych nienasyconych, zaś wzdymające napoje gazowane zastąp wodą albo zdrowymi ziołami. To wszystko sprawi, że uzyskasz piękny, kobiecy brzuch w o wiele krótszym czasie.


płaski brzuch


Uważaj na stres!

Stres tylko w niewielkich ilościach jest dobrym motywatorem. Gdy jest go za dużo, wpływa negatywnie na twoje nastawienie, skłaniając np. do podjadania, co nie jest dobre w walce o piękny brzuch. Istnieje jednak jeszcze jeden powód, dla którego warto starać się ograniczać stres i panować nad tym, którego nie możemy wykluczyć. Kiedy się stresujemy, w naszym organizmie wydziela się kortyzol, sprzyjający odkładaniu tkanki tłuszczowej właśnie w okolicach brzucha. Z tego powodu dobrze jest opanować techniki uspokajające, stosować – prócz zwykłego treningu – również wyciszające medytacje, a także tak zaplanować dzień, aby wyeliminować czy zminimalizować ryzyko występowania stresujących sytuacji.


Ważny sen

Współcześnie coraz więcej mówi się o zaburzeniach snu – występują one nawet u 20% społeczeństwa! Niestety, nie wpływają one dobrze na wygląd brzucha. Przede wszystkim, nawet pomimo ćwiczeń, brak snu uniemożliwia odpowiednią regeneracje mięśni – czyli efekty ćwiczeń są o wiele mniej widoczne. Co więcej, jeśli nie śpisz wystarczająco długo i mocno, to spada również twoja motywacja do ćwiczeń. Warto również dodać, że nie tylko stres powoduje wydzielanie kortyzolu – również nieregularne godziny snu czy niewyspanie powodują jego nadmierne pojawianie się w organizmie, czego efektem jest właśnie nieestetyczna oponka na dole brzucha.


Kiedy już wiesz, jak mieć piękny, płaski brzuch – nie pozostaje nic innego niż zmotywowanie się i zmiana niektórych nawyków. Pamiętaj, że regularne ćwiczenia poprawiają także twoje ogólne samopoczucie i zwiększają pewność siebie. Co więcej, piękny, płaski brzuch uzyskany dzięki ćwiczeniom będzie owocował w okresie ciąży oraz po porodzie, ułatwiając powrót do dawnej formy.

Sekrety pięknego, płaskiego brzucha Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1