Czy wiesz, że organizm ludzki wchłania rocznie około 2 kg toksyn? Zaskakujące, prawda? Tylko nieznaczna ich część jest neutralizowana i wydalana, pozostałe odkładają się w wątrobie, jelitach, płucach, stawach, tkance tłuszczowej, włosach i skórze. Wniosek nasuwa się sam: oczyszczanie organizmu ogrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowia oraz długowieczności. Czas na 12-dniową kuchenną rewolucję!


Od czego zacząć oczyszczanie organizmu?

O tym, że warto oczyszczać organizm, mówi się coraz częściej. Usunięcie toksyn korzystnie wpływa na samopoczucie, pomaga uchronić się przed rozmaitymi chorobami, a także zrzucić kilka kilogramów. Warto podkreślić, że oczyszczanie organizmu nie polega na permanentnych zmianach w menu, nie jest także dietą. Odtruwanie ma przede wszystkim na celu poprawę pracy narządów wewnętrznych i wyglądu. Toksyny przyspieszają procesy starzenia, sprawiają także, że nasza skóra traci młodzieńczy blask oraz jędrność. Czy potrzeba mocniejszych argumentów, aby rozpocząć generalne sprzątanie? Pomysłów na oczyszczanie organizmu jest wiele, jednak największym uznaniem cieszą się diety 12-dniowe.


oczyszczanie organizmu


12-dniowa dieta pszeniczna

Dietę pszeniczną stosowano już w starożytnych Chinach. Obecnie znajduje się ona w czołówce najpopularniejszych detoksów świata. Takie oczyszczanie organizmu polecane jest osobom energetycznie ciepłym, czyli określanym w kulturze wchodu jako Yang. Pszenica przypisywana jest do pokarmów zimnych, które to wymiatają toksyny, bakterie i rozmaite resztki zalegające w przewodzie pokarmowym, a ponadto posiadają silne właściwości wychładzające. Z tego powodu osoby lubiące ciepło, czyli Yin, nie powinny stosować pszenicznej kuracji dłużej niż 3 dni.


Zasady diety są proste

Przez 12 dni można spożywać jedynie pszenicę. W ilości nie obowiązują żadne limity. Dozwolone jest urozmaicenie menu sałatką z mniszka lekarskiego, liści pokrzywy oraz kiełków pszenicy. Przed rozpoczęciem detoksu wymagane jest optymalne przygotowanie organizmu, czyli drobne zmiany w jadłospisie. Oczyszczanie z tzw. marszu nie jest ani korzystne, ani tym bardziej zdrowe. Należy również pamiętać, że nie samą pszenicą usuwamy złogi, organizm wspomagamy poprzez nawadnianie i picie herbatek ziołowych.


12-dniowa dieta ryżowa

To świetny sposób na gruntowne oczyszczanie organizmu oraz pozbycie się nadprogramowych kilogramów. I chociaż omawiany detoks wymyślony został w roku 1934, w Polsce nadal jest mało znany. Zaletą diety ryżowej jest niewątpliwie niska kaloryczność, w związku z czym można jeść do syta – i to bez wyrzutów sumienia. Co więcej, ryżowe menu obfituje w magnez, witaminy i błonnik, który to obniża poziom cholesterolu, zapewnia uczucie sytości i przyspiesza metabolizm. W związku z powyższym, w trakcie odtruwania można zgubić nawet do 5 kg.


Jakich zasad należy przestrzegać podczas 12-dniowej diety ryżowej?

Właściwie skomponowane menu nie powinno przekraczać 1000 kalorii. Ponadto ryż należy spożywać bezpośrednio po przygotowaniu. Specjaliści zalecają wyłączenie soli z jadłospisu, ponieważ wzmaga ona apetyt i zatrzymuje wodę w organizmie, co może przekładać się na efekty diety. Warto wybierać ryż dobrej jakości, najlepiej długoziarnisty. W przeciwieństwie do innych odmian ten zawiera najwięcej cennych składników. Konieczne jest picie większej ilości wody bądź herbatek ziołowych oraz ruch. Dieta ryżowa nie musi być nudna, dopuszczalne jest wzbogacenie posiłków warzywami, owocami, orzechami, rybami, a nawet chudym mięsem. Przy czym, ostatni z wymienionych produktów powinien być wprowadzony dopiero po kilku dniach.


W celu uniknięcia efektu jo-jo zaleca się stopniowe przechodzenie od diety ryżowej do zbilansowanej. Ponadto dobrze jest trwale zmienić nawyki żywieniowe i styl życia.


12-dniowa dieta grejpfrutowa

Choć dieta grejpfrutowa jest stosunkowo młoda, już zyskała spore grono fanów. Nie jest to zaskoczeniem, bowiem kuracja z udziałem egzotycznych owoców nie ma nic wspólnego z radykalnym postem, a efekty są fenomenalne. Finalnie można stracić około 4 kg. To całkiem niezły wynik, jak na to, że przez 12 dni nie trzeba katować się głodówką.


Grejpfruty posiadają wiele wspaniałych właściwości, przypomnijmy te najważniejsze:

- zawierają symboliczną ilość kalorii;
- w ich składzie próżno szukać tłuszczów;
- mają niski indeks glikemiczny;
- dostarczają witaminę C, E, P oraz witaminy z grupy B;
- w swym składzie zawierają enzym, który przyspiesza spalanie kalorii, z tego powodu grejpfruty zyskały miano naturalnego pogromcy tłuszczu.


Na czym polega 12-dniowa dieta grejpfrutowa?

Jeden z wariantów zakłada spożywanie połówek owoców wraz z każdym posiłkiem, opcjonalnie picie świeżego soku z grejpfrutów. W trakcie kuracji zakazane są węglowodany złożone i podjadanie pomiędzy posiłkami. Wskazane jest natomiast włączenie do menu mięsa, jaj, ryb, warzyw i rozmaitych sałatek.


Drugi wariant zaleca, aby sięgać po grejpfruta lub szklankę soku 2-3 razy dziennie. Owoc może być dodatkiem do potraw lub zdrową przekąską.


W obu przypadkach konieczne jest picie dużej płynów – nawet 3 litry dziennie, wyłączenie z posiłków smażonego mięsa oraz soli.

12-dniowa dieta oczyszczająca w trzech wersjach Ocena: 4.5/5 Ilość głosów: 2