Masz wrażenie, że stosujesz się do wszystkich znanych ci zaleceń podpowiadających, jak schudnąć, a mimo to twoja waga się nie zmienia. Okazuje się, że nie jest to wcale rzadkie zjawisko. Odpowiadają za nie mity żywieniowe, którym często się podporządkujemy, nie mając świadomości, że nie mają one wiele wspólnego z naukowymi faktami.


Mity żywieniowe #1


Kolacje są niezdrowe


Osoby, które decydują się na odchudzanie, mają świadomość tego, że śniadanie powinno być szczególnie ważnym elementem ich diety. Można się tylko cieszyć, słysząc o tym, że pierwszy posiłek nie jest już lekceważony. Niestety dietetycy wcale nie mogą uznać, że ich misja zakończyła się sukcesem. Owszem, zaczynamy podchodzić do śniadań z większą niż dotychczas życzliwością, nadal jednak nie tylko unikamy kolacji, ale również przekonujemy osoby znajdujące się w naszym otoczeniu, że takie podejście jest szczególnie korzystne dla naszego zdrowia.


Oczywiście kolacja zjedzona tuż przed snem nie przyniesie organizmowi zbyt wielu korzyści, jeśli więc dopadnie nas głód, powinnyśmy spróbować zaspokoić go, sięgając po kiwi lub kromkę chleba z twarogiem. Organizm nie czuje się jednak najlepiej, gdy ostatnim spożywanym przez nas posiłkiem jest obiad i to nawet, jeśli sięgamy po obiad dość obfity. Warto zatem włączyć kolację do naszej diety, pamiętając jedynie o tym, że powinna być ona zjedzona około trzech lub czterech godzin przed snem.


Mity żywieniowe #2

 

Zielona herbata wspomaga odchudzanie


Przekonanie o mocy zielonej herbaty jest tak powszechne, że trudno nam nawet uwierzyć, że ktokolwiek może powątpiewać w jego słuszność. Tymczasem naukowcy tropiący fakty i mity dietetyczne robią to bardzo często, zwracając uwagę na to, że wyniki obserwacji są dość niejednoznaczne. Zielona herbata pomaga w walce z wolnymi rodnikami, a zawarte w niej składniki mogą poprawiać proces trawienia, nie mamy jednak jednoznacznych dowodów na to, że pijąc ją regularnie, schudniemy. Na szczęście zielona herbata jest na tyle zdrowa, że nawet jeśli nie pozwoli nam na pozbycie się zbędnych kilogramów, sięganie po nią może mieć korzystny wpływ na nasz organizm.


mity żywieniowe


Mity żywieniowe #3

 

Dieta będzie skuteczna, jeśli wyeliminujemy z niej makaron, białe pieczywo i ziemniaki


Nie ma takich produktów żywieniowych, które powodują tycie oraz takich, które pomagają w uzyskaniu szczupłej sylwetki nawet, jeśli jedząc je, nie jesteśmy w stanie zachować umiaru. Jeśli więc odchudzamy się, wcale nie musimy rezygnować nie tylko z ziemniaków i makaronu, ale również z pizzy. Tak naprawdę liczy się przede wszystkim umiejętność zachowania umiaru i przestrzeganie zasady mówiącej o tym, że dieta musi iść w parze z aktywnością fizyczną. Pamiętajmy też, że w przypadku wielu produktów naprawdę groźna dla naszej wagi jest forma, w jakiej są one podawane, jeśli więc zrezygnujemy z tłustego sosu do ziemniaków, ich kaloryczność zdecydowanie spadnie.


Mity żywieniowe #4

 

Jeśli mamy ochotę na jakiś produkt, najprawdopodobniej brakuje nam zawartych w nim składników


Naukowcy już od dziesięcioleci zastanawiają się, jak to się dzieje, że przez jakiś czas mamy apetyt na buraczki, potem zaś potrafimy przez miesiąc jeść śledzie. Koncepcja zakładająca, że jest to próba pozyskania określonych substancji odżywczych podejmowana przez organizm jest bardzo przekonująca. Niestety jest to również koncepcja, która jak dotąd nie doczekała się potwierdzenia w badaniach naukowych. Co więcej, dietetycy są skłonni przypuszczać, że konkretnych produktów domaga się przede wszystkim nasza psychika. Nie jest to dobra wiadomość dla tych z nas, które szukają pretekstu do tego, aby sięgnąć po batonik w trakcie diety.

4 mity żywieniowe, które utrudniają chudnięcie Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1