Postanowiłaś rozpocząć odchudzanie? Wspaniale! Niestety czeka na ciebie wiele pułapek. Niektóre z nich to także powszechne mity krążące w świecie Internetu i nie tylko. Nie daj się nabrać i odchudzaj się z głową. Oczywiście nie może zabraknąć ci determinacji, która jest kluczem do sukcesu. A oto 5 najbardziej popularnych błędów, które bardziej lub mniej świadomie popełniają odchudzający się ludzie. 


1. Głodówka

Diet głodówkowych znaleźć można mnóstwo. A mogą mieć całkiem atrakcyjne nazwy jak dieta bananowa, kapuściana czy nawet lodowa! I chociaż teoretycznie człowiek dostarczając organizmowi o wiele mniej kalorii – powinien chudnąć, to takie odchudzanie działa tylko przez chwilę. Po kilku dniach bowiem następuje tzw. wilczy głód i organizm upomina się o niedostarczane do tej pory kalorie. Oprócz tego zbyt niskokaloryczne diety przyczyniają się do niedoborów organizmu na witaminy, minerały, a tym samym zmniejszają jego odporność, narażając go na zwiększone ryzyko różnych infekcji. Jeżeli jesz sporadycznie, mało i nieregularnie – twój metabolizm może ogromnie zwolnić, a to na pewno nie sprawi, że twoje odchudzanie będzie skuteczne.


2. Niejedzenie po 18

To dawno obalony mit związany z odchudzaniem. Nie powinno się jeść do 2–3 godzin przed snem, a przecież mało która z nas chodzi spać już o 21. Zasypianie z silnym głodem nie sprzyja wysypianiu się, a tym samym chudnięciu. Bo nic nie pomaga nam schudnąć tak jak dobry, efektywny sen. Owszem kolacja nie powinna być zbyt ciężka i obfita w tłuszcze, jednak nie ma sensu całkowicie się jej pozbawiać. Miska gotowanych warzyw na kolację wyjdzie nam wyłącznie na zdrowie.


odchudzanie


3. Wstręt do aktywności

Pomimo że samym ruchem bez diety za wiele się nie zdziała, to na rezultaty diety bez ruchu trzeba naprawdę długo czekać. By odchudzanie było skuteczne, najlepiej połączyć te dwie rzeczy. Być może masz wstręt do siłowni czy pływania, ale przecież ruch to nawet zwykły spacer (trochę dalej niż do najbliższego sklepu). Możesz również ćwiczyć w domu. Jednak pamiętaj też o tym, że samymi brzuszkami nie spalisz tłuszczu z brzucha (możesz jedynie rzeźbić mięśnie). Potrzebne będą ci bardziej dynamiczne ćwiczenia. Im bardziej się zmęczysz – tym bardziej działa to na twoją korzyść.


4. Podjadanie

O tym raczej doskonale wiesz. Podjadanie, zwłaszcza słodkich czy tłustych przekąsek między posiłkami, niezbyt dobrze odbije się na twojej figurze. Nieregularne jedzenie, związane z podjadaniem, może znacznie rozregulować metabolizm… oczywiście na twoją niekorzyść. Jednak jeżeli już musisz „coś wszamać” między posiłkami, niech to będą warzywa, migdały, orzechy lub po prostu niesłodzona kawa.


5. Zdradzieckie napoje

Mówi się, że na diecie nie można zbyt wiele jeść. Rzadko kiedy mówi się o piciu. Wiele osób więc rekompensuje sobie brak jedzenia słodkimi napojami, sokami, nektarami czy, co gorsza, gazowanymi napojami. Niestety, ale to wszystko ma cukier, co wiąże się z naprawdę sporą ilością nadprogramowych kalorii (nie licząc specjalnych napojów „bez cukru”, które są słodzone sztucznymi słodzikami, niekoniecznie zdrowymi). Oczywiście napoje tyczą się też picia alkoholu, który jest ogromnie kaloryczny. I o ile sporadycznie wypijana 1 lampka wytrawnego wina (ok. 90 kcal) jeszcze nie powinna nam zaszkodzić, to codzienne picie kilku browarów, gdzie jeden zawiera 250–300 kcal, może już negatywnie odbić się na naszej figurze i na pewno nie wpłynie dobrze na nasze odchudzanie.


Zastanawiasz się, dlaczego twoje odchudzanie, mimo starań, nie przynosi efektów? Zastanów się, czy nie popełniasz któregoś z wymienionych tutaj błędów.

5 najczęściej popełnianych błędów podczas odchudzania Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
Komentarze(2)
    • ~Malwina
      23 czerwiec 2017

      Mnie to zgubiło podjadanie i jedzenie późno przed snem efekt był widoczny bo nie mieściłam się w swoje ubrania. Zaraz na to zareagaowałam i przeszłam na dietę. Od marca jestem na diecie pudełkowej z lightdiet. Mam dopasowaną kaloryczność przez ich dietetyka. Jedzenie jest smaczne. Może taka dieta nie jest tania, ale jakbym miała sama gotować i kupować wszytkie niezbędne produkty to porównywalnie, by wyszło.

      • ~Elka
        2 lipiec 2017

        A głodna nie chodzisz? Nie podjadasz?