Kolejny raz twoje założenie o utracie kilogramów i wysmukleniu sylwetki zakończyło się fiaskiem? Wydaje ci się, że robisz dokładnie to, co trzeba i tak, jak trzeba – a waga ani drgnie, spada powoli bądź, o zgrozo, wzrasta? Być może masz rację – tylko ci się wydaje, że nie popełniasz błędów. Bardzo możliwe, że za porażki odpowiedzialne są drobiazgi – jednak z punktu widzenia chudnięcia istotne. Dowiedz się, jakie bariery uniemożliwiające odchudzanie stoją na drodze walki o szczupłą sylwetkę! 


Skuteczne odchudzanie

Jak skutecznie schudnąć? To pytanie w większej bądź mniejszej desperacji zadają sobie chyba wszystkie kobiety. Odpowiedź jest prosta: rozsądnie i cierpliwie. Nie istnieje żadna dieta cud, która sprawi, że schudniesz kilka kilogramów w ciągu tygodnia. Jeżeli tak się dzieje – wiedz, że spalasz mięśnie i wodę, zaś twoja waga bardzo szybko powróci do stanu początkowego, a być może nawet będzie jeszcze wyższa niż wyjściowa. To tak zwany efekt jo-jo. Jeśli chcesz więc, by odchudzanie było skuteczne i bez uszczerbku na zdrowiu, musisz pamiętać o kilku niezłomnych zasadach.


Po pierwsze: ćwiczenia i racjonalna dieta to podstawa. Racjonalna, a więc taka, która dostarczy organizmowi wszystkich niezbędnych składników w odpowiedniej ilości. Każda dieta, która zakłada eliminowanie czegoś – jest zła i szkodliwa. Jedz więc wszystko, jednak w rozsądnych ilościach, a także ruszaj się jak najwięcej. Dostarczaj organizmowi jak najwięcej witamin i składników mineralnych, a także wysypiaj się. Nie zażywaj żadnych tabletek na odchudzanie – najczęściej oszukują one organizm, zamiast wykazywać wartościowe działanie.


Niszczycielem efektów jest także szukanie sobie wymówek – podejmując decyzję o odchudzaniu, musisz trenować przede wszystkim samozaparcie oraz silną wolę.


odchudzanie


Bariery na drodze do szczupłej sylwetki

Co najczęściej i najbardziej znacząco przeszkadza w osiągnięciu wymarzonego efektu? Przede wszystkim winne są wymówki. Wydaje nam się, że jeśli dziś trenowałyśmy, to wieczorem możemy pozwolić sobie na ciastko/pizzę/paczkę chipsów. Popijemy czerwoną herbatą, a jutro zrobimy podwójny trening... Nazajutrz jednak jest brzydka pogoda, na czole wyskoczył nam wielki pryszcz, a także trochę boli nas głowa – zdecydowanie trzeba odpuścić sobie dzisiaj trening. No ale przecież pojutrze to już na pewno... i tak w kółko. Pamiętaj o tym, że z efektów nikt cię nie rozlicza – odpowiadasz przed samą sobą, więc tłumaczenia nic nie dadzą. Coś zrobiłaś, a czegoś nie. Koniec i kropka.


Drugą pułapką jest podjadanie między posiłkami. Jeśli między głównymi daniami dopada cię wilczy apetyt – oznacza to, że po prostu jesz za mało, bądź robisz za długie przerwy między posiłkami. Jeśli już musisz sięgnąć po przekąskę, zwróć uwagę na to, by była ona sycąca, jednak nietucząca. Zjedz garść orzechów, jogurt naturalny z muesli, banana bądź suszone owoce. Dostarczysz organizmowi potrzebnej energii, a także zniwelujesz głód bez efektów ubocznych w postaci odkładającej się tkanki tłuszczowej.


Kolejnym błędem jest spożywanie zbyt małej ilości płynów – a przede wszystkim zwykłej czystej wody. Jest ona odpowiedzialna za usuwanie toksyn, a także wspomaga procesy trawienne – tym samym przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej.


Zwróć także uwagę na to, co jesz – zdrowe i dietetyczne z pozoru produkty mogą w rzeczywistości przynosić organizmowi więcej szkody niż korzyści. Cukier bowiem zastępowany jest w nich najczęściej różnymi słodzikami, które także powodują tycie.


Ćwiczenia wspomagające odchudzanie

Codziennie robisz dziesiątki brzuszków, przysiadów, skłonów i skrętów, a tłuszczyk jak był, tak dalej jest i co więcej, ma się całkiem dobrze? Dzieje się tak dlatego, że tego rodzaju ćwiczenia wpływają na wzmocnienie mięśni, jednak nie na spalanie tłuszczu. Jeśli chcesz więc schudnąć trwale, postaw na ćwiczenia cardio, na przykład aerobik. Angażują one w ruch całe ciało, a także przyspieszają pracę serca, dzięki czemu przyspieszony zostaje metabolizm.


Pamiętaj o tym, że ćwiczenia lepiej wykonywać częściej i krócej, aniżeli trenować długo i ciężko: w ten sposób doprowadzić możesz do kontuzji i zakwaszenia mięśni. Najważniejsza jest regularność i dopasowanie intensywności do własnych możliwości.

Bariery na drodze do szczupłej sylwetki Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1