Utrzymanie dobrego stanu zdrowia wiąże się z regularnym uprawianiem sportu. Każda zdrowa kobieta powinna wykonywać ćwiczenia przynajmniej dwa razy w tygodniu. Bieganie jest sportem polecanym nawet dla osób, które nigdy wcześniej nie wykonywały ćwiczeń fizycznych. Czy to naprawdę sport dla każdego?


Bieganie a otyłość

Jak zacząć biegać, by schudnąć? – takie hasło w sieci pojawia się coraz częściej. Bieganie jest polecane jako sport, który pomaga szybko i skutecznie schudnąć, jednak prawda jest trochę inna. Oczywiście bieganie jest ćwiczeniem cardio, więc skutecznie spala tkankę tłuszczową, ale tego sportu nie powinny uprawiać osoby, które mają problemy ze stawami, biodrami i kręgosłupem. U osób otyłych takie kłopoty często się pojawiają, więc jeżeli chcesz rozpocząć bieganie, ale ważysz naprawdę dużo, to na początku zacznij od lżejszych ćwiczeń, dzięki którym zaczniesz zrzucać pierwsze kilogramy. Bieganie nie jest również polecane osobom, które mają problemy z sercem – zastawki, przebyty zawał, niewydolność to najczęstsze przeciwwskazania. Ten sport dobrze sprawdza się z kolei w przypadku osób, które mają problemy z układem oddechowym, gdyż pozwala go wzmocnić.


bieganie może przynieść wiele korzyści


Jak ubrać się na trening?

Każdy, kto zastanawia się, jak zacząć biegać – z pewnością wie, że teoretycznie bieganie to sport, który można uprawiać zawsze i w każdym stroju. Praktyczniej jednak jest postawić na odpowiednio dobrany ubiór. Najważniejsze są buty – w sklepach jest szeroki wybór modeli do biegania, a ich twardość i podeszwa powinny być dobrane do podłoża, po których najczęściej się będziemy poruszać. Poza tym wystarczą dresowe spodnie lub spodenki i bawełniana koszulka, ale jeżeli chcesz mieć większy komfort, wybierz bieliznę i ubrania termoaktywne, które odprowadzają wilgoć na zewnątrz i sprawiają, że bieganie w ciepłe dni lub podczas mrozów nie sprawia żadnego problemu.


Jak zacząć biegać? Bieganie i motywacja

Plan treningowy to podstawa, dzięki niemu łatwiej jest śledzić swoje postępy, stawiać przed sobą nowe wyzwania i osiągnąć zamierzony cel. W sieci oraz książkach można znaleźć różne propozycje, a wybór planu zależy od tego, jak wielkie doświadczenie w sportach posiadamy. Jeżeli chodzisz regularnie na basen, to z pewnością możesz pochwalić się większą siłą i wydolnością niż osoba, która ogranicza swoją aktywność do chodzenia do pracy. Na początek lepiej zaczynać od krótkich dystansów i nie ćwiczyć codziennie – mięśnie i organizm muszą mieć czas na regenerację.


Jak znaleźć motywację do biegania? Na każdą z nas zadziała coś innego, niektóre kobiety motywują się wystarczająco, oglądając ciała modelek, inne z kolei potrzebują prawdziwego motywacyjnego kopa, aby ruszyć się sprzed telewizora. Doskonałym pomysłem jest bieganie w towarzystwie – jeżeli umówisz się na trening z koleżanką, chłopakiem albo nawet dalszym znajomym, to niejako będziesz czuła się zmuszona do aktywności. Po pewnym czasie treningi wejdą ci w nawyk i zawsze znajdziesz na nie czas oraz chęci.


Bieganie może uprawiać większość osób, jest to sport działający bardzo korzystnie na cały organizm. Nie wiesz, czy jest to sport dla ciebie? Spróbuj regularnych treningów i przekonaj się, czy taka forma aktywności ci odpowiada! Nawet jeżeli nie będziesz do końca zadowolona, to będziesz miała za sobą miłe doświadczenie.

Bieganie – sport zdecydowanie dla każdego Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
Komentarze(1)
    • ~Danka
      27 luty 2016

      Nie dla kazdego. Kobieyy powinny uważąć bo biegajac obniżają swoje narzady wewnętzrne i moze się to przyczyniac do problemów wypadania macicy i nietrzymania moczu.