Po dłuższym spacerze bolą cię mięśnie w nogach? Wniesienie zakupów na drugie piętro jest wielkim kłopotem? Do otworzenia słoika potrzeby ci mężczyzna? Wszystkie te problemy można rozwiązać poprzez wzmocnienie mięśni. Nie musisz się bać takich ćwiczeń – jeżeli wybierzesz body shape, nie będziesz wyglądała jak kulturystka.


Silniejsze mięśnie, ale bez ich rozbudowy

Mocno rozbudowane mięśnie to domena osób zajmujących się profesjonalnie kulturystyką, ale przecież mało która kobieta chce wyglądać na “napakowaną”. Delikatnie zarysowane mięśnie to jest to! Dzięki temu całe ciało jest jędrniejsze, a sylwetka nabiera szczupłego, seksownego wyglądu. Ćwiczenia body shape to doskonały wybór dla kobiet, które chcą zadbać o swoje ciało, ale nie chcą wyglądać, jakby nigdy nie wychodziły z siłowni.


Body shape – ćwiczenia wytrzymałościowe

Cały sekret ćwiczeń body shape tkwi w tym, że są to typowe ćwiczenia wytrzymałościowe. Przy okazji usprawniana jest praca układu oddechowego oraz praca serca. Trening skupia się na większej ilości powtórzeń, ale bez stosowania obciążenia, dzięki temu mięśnie i kondycja są wzmacniane, ale nie rozbudowują się za bardzo. Ćwiczenia wytrzymałościowe body shape to fitness dla każdej z nas. Mogą je wykonywać kobiety młode, starsze, zarówno z doświadczeniem, jak i bez niego. Szczególnie ten rodzaj treningu polecany jest zupełnym amatorkom, który nigdy nie wykonywały ćwiczeń fizycznych. Dzięki body shape nauczą się tego, jak ćwiczyć, zrozumieją jak słuchać swojego organizmu i poprawią ogólną kondycję, co w przyszłości pozwoli im podejmować inne ćwiczenia fizyczne.


body shape


Świadomość twojego ciała

Częstym błędem podczas body shape jest chęć jak najszybszego zakończenia treningu – jest to szczególnie widoczne podczas wykonywania ćwiczeń, których nie lubisz, albo które sprawiają ci problem. Rozwiązanie jest jedno – wykonuj mniej powtórzeń, ale za to je bardzo dokładnie! Body shape to dosyć powolny, dokładny trening, podczas niego trzeba skupiać się dokładnie na tym, co i jak robisz. Jeżeli zbytnio się pośpieszysz, to może dojść do kontuzji. Jeżeli wykonasz ćwiczenie niedokładnie, to będą pracować nieodpowiednie partie mięśni! Świadomość własnego ciała przychodzi z czasem i dla osoby, która nigdy nie wykonywała ćwiczeń, pierwsze zajęcia mogą być dosyć trudne. Kluczowe jest to, żeby się nie poddawać i mimo przeciwności nadal wykonywać wszystkie ćwiczenia ze starannością.


Jak wygląda trening body shape?

Trening body shape wygląda podobnie jak wszystkie inne zajęcia fitness. Na początek wykonywana jest kilkuminutowa rozgrzewka, która ma za zadanie rozgrzać mięśnie i przygotować je do wysiłku. Najdłużej trwa oczywiście samo wykonywanie ćwiczeń, podczas których pracuje się nad wzmocnieniem mięśni całego ciała. Całość jest zakończona rozciąganiem mięśni i ćwiczeniami relaksującymi. Treningi tego typu najlepiej wykonywać pod okiem doświadczonych trenerów. Ćwiczenia wzmacniające ciało mogą powodować urazy, szczególnie kiedy wielokrotnie wykona się powtórzenia w niewłaściwy sposób. Uczęszczając na zajęcia w grupie, masz pewność, że w razie potrzeby trener zwróci ci uwagę.

Body shape idealne na wzmacnianie mięśni Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1