Niestety wraz z nadejściem zimy coraz częściej nachodzi nas wilczy głód. Dzieje się to z kilku powodów. Po pierwsze: nasz organizm potrzebuje przyjmować więcej kalorii, aby przetwarzać je na energię potrzebną do ogrzania organizmu. Po drugie: zimą mniej się ruszamy, a wtedy automatycznie poczucie głodu jest większe. Trzy: gdy całymi wieczorami siedzimy w domu, pojawia się chęć na przekąski, zwyczajnie z nudów.


Co zrobić z głodem? Jakie przekąski są najlepsze zimą?

No dobrze, jak już burczy w brzuchu, to nie możemy udawać, że nie słyszymy. Podstawa dbania o zgrabna sylwetkę – to nie głodzić organizmu. Jeść często, ale małe porcje odpowiednich produktów. Powinnyśmy sięgać po wszystkie makroskładniki, zarówno węglowodany, jak i białka i tłuszcze. Ale to nie wszystko. Bardzo ważne jest, by posiłki wzbogacać produktami bogatymi w witaminy i minerały.


Jednak co, gdy zimą trudno o świeże owoce i warzywa? Skąd brać zdrowe przekąski? Zawsze pozostają mrożonki i przetwory, które zrobiło się w trakcie lata. Zresztą w sklepach można kupić owoce i warzywa przez cały rok – niektóre z nich nie są podatne na pestycydy. Jeżeli chcesz mieć pewność, możesz skorzystać z upraw ekologicznych. Suszone owoce i warzywa są również alternatywą. Wprawdzie nie mają one aż tyle wody (nie będą więc syciły aż tak jak świeże owoce). Niemniej jednak lepiej sięgać po te suszone, niż całkowicie rezygnować z warzyw i owoców.


Teraz wymieńmy te produkty, które bez względu na porę roku powinnyśmy często stosować w swojej diecie. Są to: białe mięso, ryby, kasze, produkty pełnoziarniste, jaja i oczywiście warzywa, owoce oraz woda! To właśnie o niej często zapominamy zimą, kiedy jest chłodno i nie czujemy pragnienia. I pomimo że możemy jej wypijać o to pół litra dziennie mniej niż latem, wcale nie znaczy, że mamy ją ograniczać. 1,5–2 litrów dziennie to standard nawet zimą. Oczywiście nie musisz pić samej wody, wchodzą w to też inne napoje: herbaty, soki itd.


Co dalej? No właśnie, kwestia która dotyczy większości nas, czegoś, co uwielbiamy, a nie przynosi rewelacyjnych efektów dla naszej sylwetki, mianowicie: słodyczy. Jak to właściwie z nimi jest? A no tak, że nie powinnyśmy... Ale spokojnie. Nie powinnyśmy jeść tych sklepowych, pełnych chemii, słodzików i tłuszczów nasyconych. Ale zawsze można przygotować coś smacznego i zdrowego we własnej kuchni, czyli pyszne przekąski.


owocowe przekąski


Pomysły na smaczne zimowe przekąski

Opcja I – sałatka owocowa. Obieramy i kroimy owoce. Do wyboru, do koloru, do smaku. Owszem – deserek nieco kaloryczny, ale zdecydowanie zdrowszy od kawałka tortu.


Opcja II – smoothie. Możemy zastosować kompozycje typu: 2 owoce, 1 warzywo + łyżka miodu. Wszystko obieramy i blendujemy wraz z kostką lodu lub bez niej, jeżeli zbyt nam zimno.


Opcja III – pudding z nasionami chia. Nasiona chia mieszamy z mlekiem (może być kokosowe) i ewentualnie z miodem. Odstawiamy na noc. Przed spożyciem dodajemy kilka pokrojonych owoców. Pychota!


Opcja IV – czekoladowe szyszki. Kaloryczne, ale jeżeli do skomponowania deseru użyjemy wyłącznie składniki takie jak: olej kokosowy, kakao 100%, płatki owsiane, cukier brązowy, możemy pozwolić sobie na zjedzenie takiej szyszeczki dla wzrostu naszej energii i wydajności.


Opcja V – świeżo wyciskany sok z pomarańczy czy innych owoców – źródło witaminy C i nie tylko. Owszem, pełen cukrów, ale wyłącznie tych naturalnych, a odrobina takich nie zaszkodzi!


Jest jeszcze wiele innych pomysłów na zdrowe desery, którymi Internet jest przepełniony. Ale nie zapominajmy mimo wszystko o ruchu zimą. Oczywiście niepotrzebnie to przypominam, bo pewnie kochacie sanki, narty, łyżwy, a nawet jogging śnieżny. ;)

Co jeść, gdy zimą burczy w brzuchu? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
Komentarze(2)
    • ~Nelka
      5 grudzień 2016

      Z kakao (tym od Krugera , lub mix fix ) to bardzo dużo robimy potraw i napojów szczegółnie zimą, bo nic tak nie rozgrzewa, czasami z nutką chili lub cynamonu.

      • ~Elżunia
        6 grudzień 2016

        My tez je lubimy, takie z piankami, boskie...