Salony fitness starają jak najbardziej urozmaicać swoje oferty. Wprowadzanie rozmaitych innowacji jest niezbędne, żeby utrzymać zainteresowanie stałego klienta i przyciągnąć nowych. W obliczu dużej konkurencji salony fitness stale podnoszą jakość oferowanych przez siebie usług, na czym my możemy tylko skorzystać. Obecnie renomowane placówki wprowadzają trening o nazwie power plate, czyli inaczej trening wibracyjny. Ćwiczenia odbywają się na specjalnej platformie wytwarzającej drgania.


Jak wygląda  trening wibracyjn i jakie korzyści nam daje?

Trening wibracyjny to ćwiczenia wykonywane na platformie, której cechą charakterystyczną jest wytwarzanie drgań. Konkretne treningi nie różnią się od tych, które wykonujemy na co dzień, kluczem do ich większej skuteczności są właśnie wibracje wytwarzane przez maszynę. Twórcy metody power plate przekonują, że platforma wibracyjna potęguje efekty wykonywanych przez nas ćwiczeń. Drgania sprawiają, że angażujemy do treningu również głębokie partie mięśni i mięśnie w normalnych warunkach nie biorące udziału w konkretnym ćwiczeniu, co powoduje szybką i znaczącą poprawę naszej kondycji.


Na platformie możemy wykonywać treningi siłowe i ćwiczenia rozciągające. Dzięki drganiom poprawia się krążenie krwi, zwiększa się także tempo metabolizmu, co jest szczególnie istotne, kiedy zależy nam na szybkim spalaniu tłuszczu. Dzięki regularnym treningom na power plate uzyskujemy szereg korzyści, w tym lepszą koordynację ruchów. Nasze mięśnie szybko stają się bardziej wytrzymałe. Ćwiczenia z użyciem power plate pomagają organizmowi zregenerować się po różnego rodzaju kontuzjach, mają także pozytywny wpływ na stawy. Z powyższych powodów maszyna może zostać użyta również w rehabilitacji.


Co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na trening wibracyjny?

Pierwsze treningi powinnyśmy wykonywać pod okiem trenera, który zaznajomi nas z działaniem maszyny wytwarzającej drgania. Początkowe sesje treningowe z wykorzystaniem wibracji mogą wydać się nam trudne, jednak większość trenujących szybko się do nich przyzwyczaja. Użycie maszyny sprawia, że efekty naszych ćwiczeń są widoczne szybciej niż zwykle. Mięśnie rozciągają się znacznie bardziej niż w przypadku innych form aktywności. Power plate wzmacnia również kości. Wadą treningów wibracyjnych jest przede wszystkim ich niewielka dostępność i związane z tym faktem dość wysokie ceny.


Zanim zaczniemy ćwiczyć na power plate, powinnyśmy zapoznać się z przeciwwskazaniami tego typu treningów, a tych jest kilka. Przede wszystkim są one zakazane osobom cierpiącym na padaczkę. Silne drgania mogą spowodować atak choroby. Przeciwwskazaniem są również choroby nowotworowe czy cukrzyca. Oczywistym jest, że z maszyny nie powinny korzystać kobiety będące w ciąży. Jeżeli nie znajdujemy się w grupie podwyższonego ryzyka, powinnyśmy spróbować treningu wibracyjnego.


Otwartość na nowości zwiększy nasze szanse na uzyskanie lepszych efektów ćwiczeń, dlaczego więc nie spróbować? Po kilku sesjach będziemy w stanie powiedzieć, czy taka forma aktywności jest dla nas odpowiednia.

Co powinnyśmy wiedzieć o treningu wibracyjnym? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1