Czy utrzymanie stałej wagi ciągle stanowi dla ciebie problem? Co zrobić, żeby nie wstydzić się swojego ciała? Tego typu pytania dotyczą wielu z nas. Tymczasem rozwiązanie nie jest skomplikowane. Najtrudniejszym wyzwaniem okazują się systematyczność i przełamanie ignorancji. Poznaj różnież inne zasady odchudzania.


Podstawowe zasady odchudzania

Jedną z najważniejszych reguł odchudzania jest regularność w spożywaniu posiłków. Często nadwaga wynika z wieczornego przejadania się. Coraz więcej z nas rezygnuje ze śniadania i głodzi się w trakcie dnia. Tego typu zachowanie prowadzi do zupełnego rozregulowania metabolizmu. Organizm broni się przed brakiem energii i magazynuje więcej tłuszczu. Powinnaś dbać o to, byś w pracy lub na uczelni miała pod ręką pełnowartościowe jedzenie. Pamiętaj, że jeśli w takcie dnia będziesz najedzona, wieczorem nie dostarczysz nadprogramowych kalorii do swojego organizmu.


Zasady odchudzania i zdrowego trybu życia nie są trudne!

Jeśli twój tryb życia jest prawidłowy, nie będziesz narzekała na nadprogramowe kilogramy. Zdrowe odżywianie ma wpływ nie tylko na właściwą wagę ciała, ale także na wygląd skóry i włosów. Tak komponuj posiłki, by zawierały one jak najwięcej składników odżywczych. To mit, że warzywa lub owoce smakują mdło. Jeśli odpowiednio dobierzesz przyprawy, możesz cieszyć się zarówno smakiem, jak i dobrym zdrowiem. Słodycze staraj się zastępować owocami. Nie stosuj wiele soli. Świetnym dodatkiem do dań są zioła. Nadają one posiłkom niezwykłego charakteru, cechują się też wieloma właściwościami leczniczymi.


Nowe zalecenia

W ostatnim czasie specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia dokonali korekty popularnej „piramidy żywienia”. Według ekspertów za zdrowie w głównej mierze odpowiada aktywność fizyczna. Nic dziwnego, bez odrobiny sportu nie możemy utrzymać naszego ciała w dobrej kondycji. Ruch odpowiada za zużycie nadprogramowej energii oraz za kształtowanie mięśni. Dzięki aktywności fizycznej ciało jest jędrne i ma lepszy metabolizm. Nie musisz nadmiernie się forsować, by uzyskać zadowalające efekty. Przetrenowanie jest także niezdrowe. Wystarczy skupić się na aktywności, którą zawsze lubiłaś. Miej jednak na uwadze to, że tłuszcz najlepiej spala się w trakcie ćwiczeń aerobowych – takich jak jazda na rowerze, pływanie lub bieganie. Ćwiczenia siłowe są odpowiedzialne za formowanie poszczególnych mięśni. W zasady odchudzania wchodzi również trening!


zasady odchudzania opierają się na diecie i treningu


Żelazne zasady odchudzania – aby było skuteczne!

Musisz zrezygnować z używek. Nie możesz udawać, że kilka ciastek po prostu ci się należy pod koniec dnia. Jeśli masz problem z emocjami, nie rozwiązuj go za pomocą jedzenia. Pamiętaj, od cukru można się uzależnić tak samo, jak od każdej innej substancji. Z tego powodu nie przesadzaj ze słodyczami i dbaj o to, by w twojej diecie było sporo cukrów złożonych. Nie rezygnuj jednak całkowicie z węglowodanów. Mają one niebagatelne znaczenie dla funkcjonowania mózgu. Nie można zapominać o tym, że alkohol również ma wiele kalorii. Może to zaskakujące, ale kieliszek słodkiego wina to aż 115 kcal!


Głupie diety cud

Nie wierz w działanie modnych diet cud. Restrykcyjny jadłospis jest efektywny tylko w pierwszych dniach odchudzania. Początkowo tracisz szybko kilogramy, ponieważ organizm pozbywa się nadmiaru wody. Nie daj się jednak zmylić, że to tłuszcz. Jeśli znacznie ograniczysz swoją dietę, na jakiś czas to schudniesz, ale wewnątrz twoje ciało będzie w opłakanym stanie. To właśnie diety cud sprawią, że będziesz narzekać na efekt jo-jo. Utrzymywanie zdrowej wagi to projekt na całe życie. Lepiej, jeśli wdrożysz zasady zdrowego odżywiania tak, by stały się dla ciebie naturalnym sposobem dbania o siebie.

Dekalog odchudzania. Jak wygrać z nadwagą? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1