Walczysz z cellulitem różnymi kremami, masażami i ćwiczeniami, a mimo to pomarańczowa skórka nie znika? Bardzo ważna w walce z cellulitem jest również odpowiednia dieta. Bez tego cellulit nigdy nie zniknie. Dieta antycellulitowa i jej jadłospis wcale nie muszą być rygorystyczne. Okazuje się, że taka dieta jest naprawdę smaczna i nie trzeba rezygnować z ulubionych smakołyków.


Dieta antycellulitowa a odpowiednie nawadnianie

Jeśli chcesz, aby twoja walka z cellulitem była skuteczna, musisz zadbać o właściwe nawodnienie organizmu. Powinnaś pić wyłącznie niegazowaną wodę, dietetyczne napoje i ziołowe herbaty. Przy okazji musisz wyeliminować ze swojej diety sól, która powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i sprzyja powstawaniu opuchlizny. Regularnie picie wody lub innych płynów sprawi, że z komórek tłuszczowych usuwać się będzie nadmiar płynów, a to wpłynie na zmniejszenie widoczności cellulitu. Jeśli twój organizm nie radzi sobie z usuwaniem płynów, możesz pić herbatę z kopru lub napar z mniszka lekarskiego.


Warto także przekonać się picia zielonej herbaty. Zawarta w niej teobromina przyczynia się do uwalniania tłuszczów magazynowanych w organizmie. Zielona herbata przyspiesza metabolizm i reguluje poziom glukozy. Aby zauważyć efekty, należy wypijać trzy filiżanki herbaty dziennie. Trzeba też właściwie ją przygotowywać – nie można zalewać jej wrzątkiem, który niszczy jej zdrowotne właściwości.


Warzywa

Do diety na cellulit warto włączyć takie warzywa jak buraki, szparagi i brokuły. Buraki mają korzystny wpływ na skórę, ze względu na zawarty w nich likopen. Ten składnik nie dopuszcza do zatrzymywania się wody w organizmie i poprawia krążenie. W buraku znajdziemy też witaminę A, C i E oraz potas. Buraki pomogą pozbyć się złego cholesterolu.


Szparagi są mało kaloryczne, działają przeciwzapalnie i można je znaleźć niemal wszędzie. Stymulują krążenie, a to sprawia, że toksyny znacznie szybciej są usuwane z organizmu.


Z kolei brokuły zawierają kwas liponowy – zapobiega on twardnieniu kolagenu w skórze, a to ten proces odpowiada za powstawanie cellulitu. Brokuły również są małokaloryczne, zawierają dużo witaminy C.


dieta antycellulitowa


Owoce

Owoce, które wspomagają redukcję cellulitu to przede wszystkim kiwi, truskawki, grejpfruty i czereśnie. Kiwi przyspiesza przemianę materii, jest małokaloryczne i potrafi redukować poziom cholesterolu. To dobre źródło magnezu, potasu i witaminy C.


Truskawki także mają mało kalorii, za to bogate są w błonnik, potas, flawonoidy i mangan, który stymuluje metabolizm.


Grejpfruty mają właściwości oczyszczające. Posiadają dużo potasu i witaminy C. Ta witamina odpowiada za odbudowę kolagenu, który nadaje tkankom odpowiedni kształt, a więc cellulit nie ma jak powstać.


Czereśnie też mają mało kalorii choć są słodkie. W dodatku są moczopędne, a więc sprzyjają usuwaniu toksyn z organizmu.


Dieta antycellulitowa 1400 kalorii

Dieta 1400 kalorii pozwala na jedzenie 5 niewielkich posiłków dziennie i jak sama nazwa wskazuje, mają one dostarczać ok. 1400 kalorii. Odstępy między posiłkami powinny wynosić mniej więcej 3 godziny, aby skutecznie przyspieszyć metabolizm. Będąc na tej diecie należy zrezygnować z białego pieczywa i dokładnie ważyć mięso, ryby oraz produkty zbożowe przed ich ugotowaniem. Nie wolno podjadać w przerwie między posiłkami. Dieta 1400 kalorii to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla bardziej otyłych pań, ponieważ pomoże zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej.


Dieta antycellulitowa – antyestrogenowa

Estrogeny, czyli kobiece hormony, odpowiadają w dużym stopniu za powstawanie cellulitu – zatrzymują płyny w organizmie i inicjują produkcję tłuszczowych komórek. Dlatego dieta antycellulitowa powinna być bogata w fitoestrogeny, które wyrównają poziom estrogenów. Fitoestrogeny zawiera siemię lniane, kapusta, kalafior, brukselka oraz brokuły.


Dieta zwalczająca cellulit pomoże odzyskać ładny wygląd naszego ciała. Należy pamiętać, aby przestrzegać zasad diety i unikać ciężkostrawnych, tłustych potraw.

Dieta antycellulitowa - co powinno się w niej znaleźć? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1