Wciąż niewiele osób zna tę kaszę, która jest pochodną prosa – a szkoda, bo posiada naprawdę wiele cennych właściwości. Chyba nie ma zdrowszej kaszy niż ta, ale i tak zazwyczaj przegrywa ona nierówną walkę z ziemniakiem czy ryżem albo makaronem. Kasza jaglana posiada jednak tak wiele dobrych właściwości odżywczych, że warto jeść ją nawet codziennie. Dieta jaglana nie musi być monotonna. 


Jakie właściwości ma kasza jaglana?

Kasza jaglana jest niezwykle zdrowa i można się bardzo rozpisać na temat jej właściwości. Przede wszystkim jest idealna na odkwaszenie organizmu. Czy masz ostatnio problemy z ciągłym zmęczeniem? A może twoje włosy i skóra nie są w najlepszej kondycji? To może być znak, że twój organizm jest zakwaszony. Kasza jaglana sprawdzi się wówczas idealnie. To świetny produkt – istnieje zaledwie minimalna szansa, że może uczulić, jako że nie zawiera glutenu. Masz celiakię? Musiałaś zatem pożegnać się na stałe z niektórymi produktami – jednak kasza jaglana może z powodzeniem i bezpiecznie je zastąpić. Kaszę jaglaną powinny także regularnie spożywać osoby, które cierpią na anemię. Jest też to dość mało popularne, ale skuteczne lekarstwo na przeziębienia i kiedy pojawi się katar. Kasza jaglana ma także zbawienny wpływ na urodę – poprawia stan włosów i paznokci, ale działa również doskonale na kości. Przede wszystkim jednak pozwala schudnąć.


kasza jaglana może być składnikiem wielu dań


Monodieta jaglana

Jeżeli chcesz oczyścić jelita, to idealnym sposobem na to będzie monodieta jaglana. Jest to dieta jednoskładnikowa, dzięki której pozbędziesz się z organizmu toksyn – a to właśnie one są odpowiedzialne za nasze samopoczucie oraz za nasz stan zdrowia. Monodiety są dość popularne, aczkolwiek częściej wybieramy do nich jakieś warzywo czy owoc. Kasza jaglana jest zdrowsza i dostarcza ci większej ilości składników odżywczych, dzięki czemu nawet jeżeli zdecydujesz się pozostać na monodiecie przez dłuższy czas, nie wyrządzisz swojemu organizmowi żadnej krzywdy. Monodieta jaglana może trwać maksymalnie przez dwa tygodnie i możesz ją stosować kilka razy w roku. Jednak by przyniosła oczekiwany efekt, nie powinnaś jej przerywać prędzej niż po trzecim dniu. Kaszę przygotowujemy do spożycia w bardzo prosty sposób. Wystarczy wrzucić szklankę kaszy do rozgrzanego garnka i dać jej się uprażyć aż do momentu, kiedy zacznie unosić się przyjemny orzechowy zapach. Możesz też najpierw ją solidnie wypłukać wodą – dzięki temu kasza nie będzie po przygotowaniu gorzka. Później zalej ją wrzątkiem w ilości dwóch szklanek i gotuj jeszcze przez jakieś dwadzieścia minut.


Kasza jaglana – dieta

Wprawdzie kasza jaglana jest dość kaloryczna i ma wysoki indeks glikemiczny, a co za tym idzie – w szybkim tempie jest w stanie podnieść poziom cukru we krwi. Mimo to jednak posiada tak cenne właściwości, że nie warto z niej rezygnować nawet po zakończeniu monodiety. Dodatkowo dzięki zawartości krzemu wspomaga trawienie, a także skutecznie przyspiesza przemianę materii.

Dieta jaglana – dlaczego warto jeść kaszę jaglaną? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1