Która z nas przynajmniej od czasu do czasu nie podejmuje decyzji o odchudzaniu się? W swojej sylwetce zawsze możemy znaleźć coś, co nam się nie podoba. A to boczki za bardzo odstają, a to uda są za grube – powodów do niezadowolenia można wymieniać całe mnóstwo. Przeglądając w internecie porady dotyczące skutecznego odchudzania, można jednak nieźle się przerazić. Rygorystyczne diety, dziesiątki skomplikowanych i wymagających ćwiczeń... Dla piękna trzeba naprawdę sporo się namęczyć. Na szczęście jednak wiedza na ten temat jest obecnie wystarczająco obszerna, abyśmy mogły znaleźć wiele interesujących rozwiązań, które znacznie ułatwią nam to zadanie. Jedną z najciekawszych propozycji jest obecnie dieta kopenhaska. Zgodnie z zapewnieniami jej twórców pozwala ona na uzyskanie świetnych i szybkich efektów w odchudzaniu – nawet 4 kg w niecałe dwa tygodnie! Zapoznaj się z nią bliżej i sama zobacz, czy będzie ona w stanie ci pomóc.


Podstawowe założenia diety kopenhaskiej

Z góry musimy cię ostrzec – dieta kopenhaska potrafi być bardzo wymagająca, przez co nie jest dobrą propozycją dla każdego. Stosując się do niej, wybierasz wiele wyrzeczeń i spożywanie codziennie niemalże takich samych potraw. Na szczęście nie trwa ona długo – jej twórcy przewiedzieli ją na 13 dni. Ścisłe przestrzeganie wszystkich narzuconych przez nią zasad nie jest proste, ale zgodnie z zapowiedziami można dzięki temu uzyskać świetne efekty; dieta pozwala zrzucić nawet kilka kilogramów w tak krótkim czasie!


Jednym z głównych założeń diety kopenhaskiej jest spożywanie jedynie trzech posiłków dziennie. Jest to śniadanie, drugie śniadanie i obiad – po obiedzie nie jemy już nic, przez co można odnieść wrażenie, że na diecie tej zwyczajnie się głodzimy. W rzeczywistości posiłki te mają być tak zbilansowane, aby dostarczyły nam odpowiedniej ilości energii i składników odżywczych na cały dzień.


dieta kopenhaska jest bardzo restrykcyjna


Dieta kopenhaska – jakie produkty jeść?

W diecie kopenhaskiej przez trzynaście dni dysponujesz jedynie trzema posiłkami dziennie. Dieta jest bardzo rygorystyczna – żadnego podjadania, żadnych dodatków, żadnych "małych" przekąsek w przerwie między głównymi posiłkami.
W diecie stawiamy przede wszystkim na posiłki o wysokiej zawartości białka. Jednym z głównych jej składników jest zatem chude mięso – najlepiej z kurczaka – i jajka. Nie można oczywiście zapomnieć o warzywach, które też są ważnym elementem jadłospisu. Nie są one tuczące, a jednocześnie dostarczają do organizmu niezbędne dla jego poprawnego funkcjonowania witaminy i składniki mineralne. Ostre restrykcje dotyczą także napojów, które wolno nam tutaj przyjmować. W diecie kopenhaskiej stawia się głównie na zieloną herbatę; dopuszczalna jest również kawa.


Czy dieta kopenhaska to na pewno propozycja dla każdego?

Decyzję o rozpoczęciu diety kopenhaskiej należy dobrze przemyśleć. Co prawda trwa ona jedynie trzynaście dni, ale i tak potrafi być bardzo obciążająca dla naszego organizmu. Z tego powodu diety takiej powinny podejmować się jedynie osoby, które są w dobrej kondycji i nie mają żadnych problemów zdrowotnych. Osoby chore mogą dodatkowo osłabić swój organizm, a konsekwencje tego mogą być bardzo groźne.

Dieta kopenhaska – błyskawiczne odchudzanie Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1