Od dawien dawna znane są wspaniałe właściwości owoców i warzyw – zawarte w nich ogromne wręcz ilości witamin i minerałów wpływają niezwykle korzystnie na nasz organizm. Wzmacniają go, rewitalizują, poprawiają humor, a także wpływają korzystnie na wygląd cery i włosów. Zaleca się także jedzenie owoców i warzyw podczas diet odchudzających – nawadniają organizm, a także dbają o równowagę organizmu. Nie muszą one być jednak tylko dodatkiem do diety. Poznaj potężną, oczyszczającą moc, jaką wykazuje dieta owocowo-warzywna.


Na czym polega oczyszczająca dieta owocowo-warzywna?

Przystąpienie do każdej diety wymaga wcześniejszych przygotowań – by nie fundować organizmowi szoku. Największym błędem jaki popełniamy, przechodząc na jakąkolwiek dietę, jest to, iż przeważnie dosłownie z dnia na dzień radykalnie zmieniamy sposób żywienia. Jeszcze gorzej, jeśli w przededniu planowanej zmiany żywienia chcemy najeść się "na zapas". Organizm doznaje szoku, zaś ty przypłacisz go najprawdopodobniej rozdrażnieniem i złym samopoczuciem. Jeśli więc planujesz przejście na dietę, już kilka dni wcześniej postaraj się odstawić słodycze, kawę, alkohol a także czerwone mięso. Pamiętaj także o odpowiednim nawadnianiu organizmu – spożywaj około 2 litrów wody dziennie.


Dieta owocowo-warzywna przynosi dobre efekty, jednak ze względu na drastyczne ograniczenie ilości jedzenia (do 800 kalorii dziennie!), stosować mogą ją wyłącznie osoby zupełnie zdrowe. Zasadą nie do złamania jest także ograniczenie czasowe – dietę tę stosować możesz wyłącznie przez maksymalnie 10 dni, nie częściej zaś niż co trzy miesiące. W przeciwnym wypadku możesz narazić się na poważne konsekwencje zdrowotne.


Na czym polega ta dieta? Przez przeważnie 6 dni (tyle przeciętnie trwa dieta) dozwolone jest jedzenie praktycznie wyłącznie owoców i warzyw. Od czasu do czasu pozwolić możesz sobie jednak na kaszę: jednak tylko jęczmienną bądź jaglaną. Jeden dzień powinien być jednak zupełnie bez jedzenia. Zasadą gwarantującą skuteczność diety jest dokładne i wielokrotne przeżuwanie każdego kęsa, a także porzucenie soli i przypraw – dozwolone jest używanie wyłącznie naturalnych przypraw, takich jak czosnek, szczypiorek czy koperek. Do picia dozwolona jest jedynie woda. Po sześciu dniach diety powrócić możesz do normalnego jedzenia, jednak wdrażaj je do codziennego menu w niewielkich ilościach i powoli.


dieta owocowo-warzywna


Najlepsze składniki diety

Jakie owoce i warzywa będą najlepsze do stosowania podczas diety? Polecane są właściwie wszystkie rodzaje kapusty, a także jarmuż. Nieoceniona okaże się rzodkiewka, kalarepa, a także różne rodzaje pomidorów. Zawierają one dużo błonnika oraz cennych witamin i mikroelementów. Dodatkowo zajadać możesz się brokułami i kalafiorem, a także marchewką, pietruszką, ogórkiem i selerem. Dobre będą także jabłka, maliny, borówki, czereśnie, kiwi, melon, czarna porzeczka oraz arbuz. Najlepiej spożywać surowe owoce i warzywa – są one bogate w enzymy oraz inne substancje, które w kontakcie z wysoką temperaturą są niszczone, a które znakomicie wspomagają proces oczyszczania organizmu. Jednak nadmierne spożycie surowych owoców i warzyw spowodować może zbyt gwałtowne reakcje organizmu, a także osłabić trawienie.


Co daje dieta owocowo-warzywna?

Dzięki żywieniu się przez kilka dni wyłącznie owocami i warzywami, zyskasz przede wszystkim potężną dawkę witamin i minerałów, które w sobie zawierają. Odstawienie przede wszystkim kawy, ale także innych produktów, które wypłukują z organizmu witaminy i mikroelementy, bądź które osłabiają ich wchłanianie, gwarantuje znakomite przyswojenie składników odżywczych z warzyw i owoców.


Dzięki diecie owocowo-warzywnej twoja cera stanie się przyjemnie gładka oraz promienna. Dieta wpłynie także pozytywnie na twój układ odpornościowy oraz nerwowy – znacznie wzmocnisz swoją odporność na stres. Zrzucisz nawet do 4 kilogramów, zaś twoje samopoczucie poprawi się znacząco. Istotne jest wykluczenie z diety tych warzyw i owoców, które zawierają dużo cukrów prostych. Należą do nich między innymi banany, ziemniaki, a także gruszki i pomarańcze.

Dieta oczyszczająca owocowo-warzywna Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1