Dieta owocowa to krótkotrwała dieta polecana tym z nas, które chcą oczyścić organizm. Można stosować ją maksymalnie trzy dni. Nie należy również powtarzać jej zbyt często, jako że nie jest w stanie zapewnić naszemu organizmowi wszystkich substancji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Dieta owocowa ma jedną niewątpliwą zaletę – jest pyszna.


Dieta owocowa i jej jadłospis

Dieta owocowa opiera się na spożywaniu samych owoców, z wyłączeniem owoców suszonych. Jest to więc dieta zawierająca dużo cukru. Jak już wspomnieliśmy, może ona trwać nie więcej niż trzy dni, ponieważ nie jest pełnowartościowym sposobem odżywiania. Przez trzy dni możemy jeść wybrane przez siebie owoce. Zazwyczaj są one niskokaloryczne. Wyjątkiem są tu banany, które należy spożywać rozsądnie.


Trzydniowa dieta oparta na owocach dostarczy naszemu organizmowi wielu witamin i minerałów, co odczujemy na naszej skórze. Ogromna dawka witaminy C sprawi, że nasza cera stanie się bardziej promienna, spłyceniu ulegną również drobne zmarszczki.


Choć owoce możemy spożywać w dowolnej formie, zabronione są jednak owoce suszone, które mają ogromną ilość cukru. Warto jest zadbać o to, żeby jeść owoce ze skórką. Oczywiście zalecenie odnosi się do takich owoców jak jabłka, czy brzoskwinie. Skórka owoców zawiera błonnik i wiele cennych dla naszego zdrowia substancji. Podczas trwania diety powinnyśmy pić także duże ilości wody mineralnej i herbat ziołowych.


dieta owocowa


Jako że owoce składają się główne z wody, możemy się spodziewać, że przez trzy dni stracimy na wadze. Dieta owocowa polecana jest tym z nas, które chciałyby oczyścić organizm przed ważnym wyjściem. Po trzech dniach diety łatwiej dopniemy się w ulubioną kreację, dodatkowo nasza cera będzie wyglądała bardzo zdrowo.


Pomimo początkowych pozytywnych efektów stosowania diety owocowej, nie powinnyśmy jej przedłużać. Z czasem nasza skóra będzie wyglądała dużo gorzej, ponieważ da się jej we znaki niedobór cennych substancji, jakie zawarte są w nabiale, mięsie, rybach, kaszach, czy choćby warzywach. Na co dzień potrzebujemy dobrze zbilansowanej diety, w której owoce są jedynie częścią składową.


Zanim przejdziemy na dietę owocową

Zanim zdecydujemy się na zastosowanie diety owocowej, powinnyśmy poradzić się lekarza. Jeżeli cierpimy na cukrzycę lub też mamy predyspozycje genetyczne do tej choroby, powinnyśmy zapomnieć o diecie składającej się tylko i wyłącznie z owoców. Taka dieta nawet przez trzy dni może nam zaszkodzić.


Duża dawka owoców to ogromna ilość cukrów prostych, które mogą okazać się bardzo szkodliwe dla naszego zdrowia. Jeżeli mamy skłonności do alergii i nietolerancji pokarmowych, również powinnyśmy zastanowić się, czy dieta owocowa jest dla nas optymalnym rozwiązaniem. Wiele owoców, zwłaszcza owoce cytrusowe, zawierają alergeny.


Jeżeli jednak nie mamy przeciwwskazań do rozpoczęcia tego typu monodiety, możemy sobie na nią od czasu do czasu pozwolić. Będzie ona dobrą odskocznią na przykład od świątecznego obżarstwa. Jej niewątpliwym plusem jest szybkość przygotowania posiłków.

Dieta owocowa – czy warto ją stosować? Ocena: 2.3/5 Ilość głosów: 3