Jeśli masz siedzącą pracę, na ogół spalasz niewiele kalorii. Możesz jednak skutecznie schudnąć – i to bez efektu jo-jo. Sprawdź propozycję diety przy siedzącym rodzaju pracy. Praca siedząca najczęściej kojarzy się z pracą w urzędzie lub przy biurku i komputerze. Jednak taki tryb pracy nie powinien być wymówką – zawsze można zrzucić kilka kilogramów. Oto dieta przy siedzącej pracy!


Siedząca praca a dieta – jak ją stworzyć

Siedzący tryb życia może niekorzystnie wpływać na samopoczucie – sprawia, że wciąż czujesz się zmęczona, a nawet najprostsza fizyczna czynność sprawia ci trudności. To oznaka, że potrzebujesz zmiany.
Po pierwsze, zmień swoje nawyki żywieniowe. Podstawą każdej diety jest jedzenie 5 posiłków w regularnych odstępach czasu. Postaraj się nie wychodzić z domu bez śniadania. Porcja obiadowa nie powinna być zbyt duża, a kolację najlepiej zjeść na 2–3 godziny przed snem. Staraj się nie podjadać między posiłkami, a jeśli już – sięgaj po warzywa i owoce. Taka zmiana jest dobrą podstawą do wdrożenia odpowiedniej diety.


Dieta i jej podstawowe zasady

Dieta przy siedzącej pracy może trwać nawet do 28 dni, dzięki niej możesz schudnąć nawet 1 kg w tydzień. Taka dieta powinna dostarczać ok. 1200 kcal dziennie. Dania muszą być niskokaloryczne, lekkostrawne i co najważniejsze – bogate w błonnik, witaminy i składniki odżywcze. Staraj się jeść codziennie o tej samej porze, a na 15 minut przed planowanym posiłkiem wypij szklankę wody mineralnej (niegazowanej). Nigdy nie rezygnuj z żadnego z posiłków – potem możesz odczuwać jeszcze większy głód i np. zjeść dwie porcje naraz. Nie jedz też w pośpiechu, staraj się odpowiednio celebrować każdy posiłek. Każdą przerwę w pracy wykorzystaj na aktywność fizyczną – oderwij się od komputera, przejdź się, jeśli masz możliwość – porozciągaj się. Postaraj się mieć w torebce tylko zdrowe przekąski – jabłko czy marchewkę, zrezygnuj z batoników i ciasteczek. Zamiast kawy pij jak najwięcej wody lub ziołowych herbatek. Dieta będzie prostsza przy odpowiednim nawodnieniu.


dieta przy pracy biurowej to kwestia samozaparcia


Co mieć pod ręką, gdy współpracujesz z dietą

Na twoim biurku czy w szafce zawsze powinnaś mieć odpowiednie przekąski – w razie pojawienia się nieznośnego uczucia głodu. Najlepszym wyborem będą owoce, np. jabłko. Zrezygnuj z bananów, suszonych owoców i orzechów. Lepiej sięgaj po plasterek białego chudego sera, chrupkie pieczywo, marchewkę, kalarepkę lub ogórka (świeżego lub kiszonego). Zawsze zabieraj ze sobą lunch, np. zdrowe sałatki. Obiady lepiej gotuj w domu. Ogranicz też picie kawy, zwłaszcza jeśli nie wyobrażasz sobie tego napoju bez odpowiedniej porcji cukru i śmietanki czy mleka.


Dieta przy siedzącej pracy – przepisy

Poniżej znajdują się przykładowe przepisy, z których przygotujesz smaczny i pożywny lunch do pracy. Taka dieta może być smaczna!
Sałatka z piersi z kurczaka – pierś z kurczaka (100 g, ugotowana), pomidora i ogórka pokrój w kostkę. Dodaj ½ szklanki fasolki szparagowej, polej oliwą z oliwek, odrobiną soku z cytryny i dopraw solą oraz pieprzem.


Hummus z kurczakiem i kaszą kuskus – na spód pojemnika, który zabierzesz do pracy, nałóż 2 łyżki hummusu. Dodaj 2 łyżki zgrillowanej, pokrojonej w kostkę piersi z kurczaka, na nią połóż 2 łyżki pokrojonego w kostkę pomidora. Resztę pojemnika wypełnij kaszą kuskus z warzywami (np. papryką i ogórkiem).


Łosoś z ryżem – ugotuj 100 g brązowego ryżu. 500 g łososia przypraw solą i pieprzem, rozgrzej na patelni łyżkę oliwy i usmaż rybę (2–3 minuty, skórą do dołu). Ugotowany ryż wrzuć na patelnię, dodaj 100 g rukoli, 35 g sera fety i łososia (ułóż go teraz skórą do góry). Przykryj patelnię i duś całość 3–4 minuty. To danie możesz z łatwością podgrzać.


Omlet ze szpinakiem – roztrzep 1 jajko z 2 łyżkami chudego mleka i podduszonego, mrożonego szpinaku. Usmaż całość na patelni posmarowanej oliwą lub masłem.


Makaron z papryką i bobem – ugotuj makaron al dente i bób, aż będzie miękki, ostudź i obierz go z łupin. Pokrój w kostkę 2 papryki. Wymieszaj makaron z bobem, papryką, listkami mięty i papryką suszoną (w płatkach, ok. 2 łyżkami). Dodaj sól, pieprz i oliwę.


Dieta przy siedzącej pracy nie musi być trudna!

Dieta przy siedzącej pracy. Czym się kierować? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1