Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Nie znaczy to jednak, że należy opychać się wszystkim, co wpadnie w ręce. Przeciwnie. Zadaniem zdrowego posiłku jest zapewnienie energii na cały dzień. Podobnie rzecz się ma, jeśli chodzi o dietetyczne śniadanie. Nie chodzi przecież o to, aby zjeść listek sałaty rano i do południa marzyć o rozmaitych przysmakach lecz o to, aby zjeść smacznie, bez uczucia ciężkości i wyrzutów sumienia. Oto 6 wyjątkowych pomysłów na apetyczne, zdrowe i... dietetyczne śniadania!


Płatki owsiane na dietetyczne śniadanie

Nie wiesz, co przygotować na śniadanie? Owsianka sprawdzi się popisowo! Główną zaletą płatków owsianych jest spora zawartość błonnika, który zapewnia uczucie sytości w żołądku. Po takim posiłku nie masz ochoty na podjadanie, a ponadto rozpiera cię ogrom energii. Słowem, możesz góry przenosić! Co więcej, owsianka korzystnie wpływa na skórę i paznokcie. Sposobów na przyrządzenie posiłku z udziałem tego składnika jest wiele. Z wodą, z mlekiem lub z jogurtem dietetycznym. Koniecznie ze świeżymi owcami, startym jabłkiem, siemieniem lnianym, szczyptą cynamonu bądź imbiru.


Dietetyczne placuszki na śniadanie

W sieci znajduje się mnóstwo przepisów na dietetyczne placuszki. Apetyczne śniadanie można przygotować z udziałem bananów, jabłek, cukinii oraz jogurtu. Losowo wybrany przez nas przepis to placuszki owsianko-bananowe z koktajlem truskawkowym, przyznacie, że brzmi rewelacyjnie? Przygotowanie jest dziecinne proste: płatki owsiane należy zalać gorącą wodą, odczekać aż napęcznieją, dodać startego banana, startą skórkę z cytryny, sok z cytryny, jaja i wanilię. Wymienione składniki łączymy ze sobą, a gdy otrzymamy jednolitą masę – wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Salaterkę rezerwujemy na jogurt truskawkowy domowej roboty. Po takim śniadaniu jest lekkość i energia!


Dietetyczne śniadanie z serkiem wiejskim

Twarożek na śniadanie? Czemu nie! Wystarczy dodać kilka nowych składników, a pozornie banalne danie nabierze wykwintnego charakteru. Dobrym pomysłem będzie zatem połączenie aksamitnego smaku twarożku z ogórkiem, papryką, suszonymi owocami, orzechami i oczywiście rzodkiewką. Można również przygotować pastę śniadaniową. Wystarczy serek wiejski połączyć z łososiem oraz ulubionymi ziołami. To niezwykle sycący i zdrowy początek dnia.


dietetyczne śniadanie


Dietetyczna jajecznica

Jajecznica pojawia się niemal w każdym dietetycznym zestawie, nie mogło więc zabraknąć jej i u nas. To niezwykle proste danie, którego przygotowanie nie zajmie więcej niż pięć minut. Pamiętaj jednak, że jest to posiłek dietetyczny, w związku z czym nie powinien zawierać tłuszczu. Jak tego dokonać? Na patelni gotujemy niewielką ilość mleka, wlewamy rozbite jaja, powoli mieszając. Czekamy aż oba składniki połączą się w całość, przekładamy na talerzyk, posypujemy szczypiorem, po czym jemy ze smakiem. Więcej inspirujących i dietetycznych przepisów znajdziecie w sieci.


Dietetyczne kanapki

Kanapki stale goszczą na naszych stołach. Nie muszą być jednak kaloryczne ani nudne. Dietetyczne kanapki mogą np. składać się z ciemnego pieczywa, twarożku i owoców. Smakują równie fantastycznie jak wyglądają! I co ważne, zawierają optymalną dla porannego posiłku ilość kalorii. W innej wersji na pieczywie powinien wylądować łosoś wraz z zieleniną, opcjonalnie kurczak pokrojony w dowolny sposób. Zasada jest prosta: tylko ciemne, najlepiej pełnoziarniste pieczywo, zero sosów, majonezów, żółtych serów, smażonych jajek, smażonej wędliny, parówek bądź dżemów. Warzywa i owoce dopuszczalne są w każdej ilości. Podobnie chude mięsa, wędliny i chude ryby.


Dietetyczne śniadanie w formie koktajlu

Moda na koktajle trwa na dobre, warto zatem dotrzymać trendom kroku, przygotowując zdrowe i pożywne śniadanie. Koktajle z surowych warzyw i owoców są niezwykle sycące, odkwaszające, a przy tym niskokaloryczne. Co więcej, zawierają one wiele cennych witamin, minerałów, oczyszczającego błonnika, substancji biologicznie czynnych oraz odmładzających antyoksydantów. Największą popularnością wśród miłośniczek zdrowia i pięknej figury cieszą się koktajle pomidorowe z selerem naciowym, arbuzowo-melonowy, warzywny z gruszką, jogurtowo-ziołowy, a także pomarańczowy z mango.


Aby dietetyczne śniadanie smakowało po królewsku, wybieraj zawsze świeże produkty i delektuj się smakiem bez pośpiechu.

Dietetyczne śniadanie na 6 sposobów Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1