Przetłuszczone włosy, przepocone ubranie, świecąca twarz czy odciski – jeżeli uczęszczasz na fitness, pewnie nieraz spotkałaś się z takimi problemami. Z myślą o tobie mami kilka prostych rad na to, jak zminimalizować problemy kobiety aktywnej.


Jak dbać o włosy, gdy trenujesz

Jeśli chodzisz na fitness, problem przetłuszczających się włosów jest ci z pewnością znany. Aby pozbyć się tej przypadłości, powinnaś dobrać kosmetyki do pielęgnacji głowy według indywidualnych potrzeb. Ważną kwestią jest odpowiednie odżywienie włosów. Stosuj odżywki czy balsamy regenerujące najlepiej przed myciem głowy. Po umyciu włosów zawiń je w ręcznik i przetrzymaj tak maksymalnie 5 minut. W ten sposób wysuszone włosy nie będą obciążone, co zmniejszy przetłuszczanie się na fitnessie. Jeżeli masz długie włosy, przed treningiem postaraj się je unieść u nasady, dzięki temu nie będą przylepiały się do ciała podczas ćwiczeń. Zdaniem stylistów podczas treningu na fitness najlepiej sprawdzają się koki. Nie związuj włosów gumkami, to je osłabia. Jeśli nie jesteś w stanie wykonać koka na fitness, nie szkodzi – upnij luźno włosy przy użyciu opaski.


Przepocone ubranie

Intensywny trening na fitness aktywuje gruczoły potowe, przez co możesz mieć mokre plamy, np. pod pachami. To jeden z poważniejszych problemów kobiety aktywnej. Wydzielanie potu możesz zminimalizować, chłodząc ciało wodą. Przed wyjściem na fitness weź letni prysznic i użyj odpowiedniego dla siebie antyperspirantu. W razie konieczności kup wkładki wchłaniające wilgoć. Pamiętaj, aby po kąpieli przed fitness nie smarować się balsamami nawilżającymi ani innymi specyfikami do ciała, ponieważ mogą zatykać gruczoły potowe prowadząc do stanów zapalnych lub aktywować ich pracę. Zwróć uwagę na rodzaj materiału ubrań na fitness. Najlepiej sprawdzają się te bawełniane.


fitness


Świecąca twarz

Kolejny problem kobiety aktywnej to bez wątpienia świecąca skóra twarzy. Jeśli wybierasz się na fitness, powinnaś ją zmatowić, ale pamiętaj, że kosmetyki muszą być dobrane do typu twojej cery. Nie możesz stosować pierwszego lepszego produktu kosmetycznego. Niekonsekwentne dobieranie kosmetyków przed wyjściem na fitness może spowodować zatkanie porów i wywołać stany zapalne naskórka.


Trądzik

Do problemów kobiety aktywnej można również zaliczyć trądzik. Na rynku jest wiele preparatów i sposobów na wyeliminowanie wyprysków z białymi czubkami. Nie balsamuj ciała przed fitnessem. Pot w połączeniu nawet z najdroższymi kosmetykami nawilżającymi tworzy środowisko przyjazne bakteriom. Zamiast poprawić kondycję skóry przed fitness, tylko ją pogorszysz. Po ćwiczeniach weź prysznic i koniecznie używaj kosmetyków wyrównujących pH skóry.


Buty do fitnessu

Uroda i fitness wiąże się z odpowiednim obuwiem. Nie chodzi tu o walory estetyczne, grunt to wygoda. Jeśli nie chcesz wstydzić się z powodu popękanych pięt, brzydkich paznokci i odcisków –musisz mieć odpowiednie buty na fitness. Jeżeli biegasz, kup adidasy większe o pół rozmiaru. Stosuj środki antybakteryjne oraz przeciwgrzybiczne, w przeciwnym wypadku możesz mieć, m.in. żółte paznokcie i nieprzyjemny zapach stóp.

Fitness a uroda – problemy kobiety aktywnej Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1