Lubisz jazdę rowerem, lecz aura nieco cię ogranicza? Nie masz ochoty na nudny trening siłowy ani akrobacje przy muzyce disco? Zapisz się na hydrospinning! Jazda rowerkiem w wodzie to jeden z popularniejszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów.


Hydrospinning i jego rodzaje

Jazda na rowerze jest jednym z popularniejszych sposobów na odchudzanie. Efekty widoczne są dość szybko, bo zaledwie po kilku tygodniach systematycznych treningów. Niestety na ich częstotliwość spory wpływ ma aura. Idealnym rozwiązaniem będzie więc jazda stacjonarnym rowerkiem w basenie. Na zajęciach wzmocnisz ciało, zrzucisz nadprogramowe kilogramy i wyrzeźbisz sylwetkę. Szybko, skutecznie, bez potu i łez.


Moda na wodną jazdę wbrew pozorom nie przybyła zza oceanu lecz z Włoch, stopniowo zdobywając fanów w krajach Zachodniej Europy. Z czasem zagościła także w naszych słowiańskich progach, ale nadal traktowana jest z dystansem. Diabeł tkwi w szczegółach, być może nie wszyscy gotowi są na sporą inwestycję, jaką jest zakup sprzętu do treningu i jego konserwacja. Miejmy nadzieję, że zmiany są kwestią czasu. Wracając do tematu, zanim zaczniesz pedałować, instruktor pomoże dokonać wyboru optymalnych ćwiczeń, dostosowując ich intensywność do twoich potrzeb i możliwości. Dzięki temu nie zniechęcisz się po pierwszym treningu.


Hydrospinning dzieli się na cztery rodzaje:

- dla początkujących – ćwiczenia mają na celu poprawę wytrzymałości;
- dla zaawansowanych - zajęcia zróżnicowane są na dwa poziomy intensywności wzmacniające mięśnie;
- regeneracyjny – trening o zbilansowanej lub z ograniczonej intensywności, celem jest stymulacja metabolizmu,
- ćwiczenia fatburning - spalają tkankę tłuszczową i poprawiają kondycję.


hydrospinning


Dla kogo hydrospinning?

Hydrospinning jest na tyle elastyczną dyscypliną sportową, że bez problemu daje się dostosować do poziomu sprawności fizycznej grupy, a także indywidualnych potrzeb ćwiczących. Jest to więc aktywność polecana każdemu, bez względu na wiek czy budowę anatomiczną. W trakcie jednej sesji można spalić nawet do tysiąca dwustu kalorii, a przy regularnych treningach pięknie wyrzeźbić pośladki, uda i pozbyć się cellulitu. Zajęcia w wodzie przyniosą także liczne korzyści osobom zmagającym się z rozmaitymi schorzeniami. Jazda wodna polecana jest przede wszystkim osobom, pragnącym schudnąć i poprawić kondycję fizyczną, jednak specjaliści zachęcają do ćwiczeń tych, którzy mają problemy z kręgosłupem, osteoporozą oraz układem sercowo-naczyniowym, osoby starsze i pasjonatów jazdy rowerowej przez cały rok.


Efekty hydrospinningu

Pedałowanie w wodzie w rytm dynamicznej muzyki bardziej kojarzy się z radosną zabawą niż intensywnym treningiem. Efektem tych zmagań jest smukła sylwetka, czyli najlepsza nagroda o jakiej można marzyć. I co ważne, bez wykonywania dziwacznych akrobacji z ryzykiem kontuzji. Zajęcia hydrospinning sprawią, że szybko pożegnasz fałdki, niechciane kilogramy oraz wiotkie mięśnie. W trakcie ćwiczeń spalasz kalorie, rzeźbisz ciało, lecz nie odczuwasz zmęczenia, nie opadasz z sił i nie masz zakwasów, nawet gdy intensywnie pedałujesz. To jeden z kluczowych atutów hydrospinningu. Opór stawiany przez wodę poprawia krążenie, dzięki czemu organizm naturalnie pozbywa się toksyn, a skórka pomarańczowa, która spędzała sen z twoich powiek, topnieje w oczach.


Niestety, chociaż hydrospinnig posiada wiele zalet i cieszy się ogromnym zainteresowaniem, niewiele ośrodków sportowych oraz klubów fitness inwestuje w montaż specjalnych rowerów. Aktualnie z zajęć wodnych można skorzystać tylko w dużych miastach. A ponieważ hydrospinning stanowi ciekawą alternatywę dla leniwych, otyłych, niezdecydowanych i stroniących od tradycyjnego fitness, wierzymy, że moda na oryginalne treningi opanuje cały kraj.

Hydrospinning – nietypowy trening wodny Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1