Ćwiczenia z piłką gimnastyczną cieszą się coraz większą popularnością. Ich entuzjastki przekonują, że mamy do czynienia z aktywnością fizyczną, która pozwala zapomnieć o otyłości brzusznej i bólach kręgosłupa, warto więc zastanowić się nad tym, czy nie jest to rozwiązanie idealne również z naszego punktu widzenia. Co jeszcze da nam piłka gimnastyczna?


Jak wybrać piłkę do ćwiczeń?

Jeśli ćwiczenia mają być skuteczne, w pierwszej kolejności powinnyśmy poszukać odpowiedniej piłki gimnastycznej. Nie musi być to trudne zadanie, choć wybór taniego rozwiązania oferowanego w czasie akcji promocyjnej w hipermarkecie nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem.
Co do zasady, piłki gimnastyczne są oferowane w przynajmniej pięciu rozmiarach, a ich wybór powinien być dopasowany zarówno do naszego wzrostu, jak i wagi. Przyjmuje się zatem, że piłka o wysokości 45 centymetrów jest przeznaczona dla pań, które mają mniej niż 1,5 metra wzrostu, 55 centymetrów to idealne rozwiązanie, jeśli wzrost użytkowniczki mieści się w przedziale od 150 do 165 centymetrów, 65 centymetrów to wielkość optymalna, gdy mamy od 1,65 do 1,75 metra wzrostu, a 75 centymetrów, gdy mieścimy się w przedziale wynoszącym od 1,75 do 1,85 metra wzrostu.


Oczywiście ważnym czynnikiem jest również waga, przed zakupem powinnyśmy więc usiąść na piłce. Kąt ugięcia w stawie kolanowym powinien mieścić się w przedziale wynoszącym od 90 do 110 stopni. Jeśli jest mniejszy, najlepszym rozwiązaniem wydaje się wybranie piłki większej o jeden rozmiar.


piłka gimnastyczna pomoże ci ujędrnić ciało


Ćwiczenia z piłką gimnastyczną na brzuch

Brzuch daleki od ideału niejednokrotnie spędza nam sen z powiek. Na szczęście wykonując ćwiczenia z piłką, jesteśmy w stanie pomóc naszemu organizmowi. Jedno z najprostszych ćwiczeń wymaga od nas, abyśmy położyły się na podłodze na plecach w sposób sprawiający, że nasze łydki spoczywają na piłce. Potem pozostaje nam już tylko powoli wyprostować kolana, unieść pośladki, a następnie podnosić powoli kręgosłup tak, aby osiągnąć stan, w którym nasze biodra będą wyprostowane. Ręce muszą leżeć płasko na podłodze, a my korzystamy z okazji, że wszystkie mięśnie są napięte i oddychamy spokojnie, starając się utrzymać taką pozycję przez jakiś czas. Ćwiczenie nie generuje dużego wysiłku, a przynosi satysfakcjonujące rezultaty.


Innym ćwiczeniem znanym nie tylko ze sporej skuteczności, ale i z popularności, jaką się cieszy, są brzuszki na piłce. Tym razem znowu musimy położyć się na plecach, piłka powinna być jednak umieszczona pod kolanami zgiętymi pod kątem prostym. Dłonie splatamy na karku, a następnie zaczynamy robić brzuszki – zwracając uwagę na to, aby podnosiła się jedynie górna część naszego ciała. Nie należy unosić całych pleców ani ciągnąć rękami za głowę.


Piłka gimnastyczna dobra na kręgosłup

Problemy z kręgosłupem to swego rodzaju znak naszych czasów i naturalna konsekwencja pracy w warunkach, których nie można uznać za odpowiednie. Na szczęście piłka gimnastyczna jest w stanie uwolnić nas od dokuczliwego bólu.
Jedno z przyjemniejszych ćwiczeń zaczyna się, gdy siadamy wygodnie na piłce, a następnie bierzemy wdech na tyle głęboki, aby widoczne było powiększenie się brzucha. Podczas wydechu warto wyobrazić sobie, że próbujemy przyciągnąć pępek do kręgosłupa, w czasie tej aktywności wykorzystujemy bowiem przede wszystkim mięśnie brzucha.
Inne ciekawe ćwiczenie zakłada solidne oparcie o piłkę dolnej części pleców. Nasze stopy muszą być położone płasko na podłodze, a gdy już przyjęłyśmy odpowiednią pozycję, możemy zacząć wykonywać krótkie ruchy zakładające podnoszenie tułowia. W trakcie podnoszenia tułowia należy zrobić wdech wolno i wypuszczać powietrze podczas jego opuszczania. Podczas wykonywania ćwiczenia warto zwracać uwagę nie tylko na plecy, ale i na brzuch, który powinien być wciągnięty.

Jak ćwiczyć z piłką brzuch i kręgosłup? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1