Dopada cię czasem ochota, by bez końca jeść? Tak zwany wilczy apetyt, zwany też palącym flakiem, jest zauważalny zwłaszcza wieczorami po nieodpowiednim (być może zbyt niskokalorycznym) żywieniu się za dnia. Stąd lepiej porozdzielaj swoje posiłki na 5 równych porcji – zamiast zjeść 4 słabe posiłki, a ostatni obfity. Jak jeszcze możesz pokonać wilczy apetyt?


Woda

Nie dosyć, że nie posiada kalorii, a za to zawiera składniki mineralne i doskonale nawadnia nasz organizm, to jeszcze potrafi doskonale oszukać głód. Kiedy czujesz, że wilczy apetyt się zbliża, wypij 3 szklanki wody, odczekaj 15 minut i dopiero weź się za jedzenie – a zobaczysz, że zjesz o wiele mniej, niż gdybyś nie zastosowała triku z wodą.


Błonnik

To cenny składnik wielu kasz, produktów pełnoziarnistych, ziemniaków, ryżów i makaronów. Pod wpływem wody pęcznieje w żołądku, przez co daje nam poczucie sytości i zwalcza wilczy apetyt. Jeżeli mamy problem z atakami głodu, dobrze jest spożywać produkty bogate w błonnik, a nawet go suplementować – tabletki z błonnikiem można kupić w aptece.


sposoby na wilczy apetyt


Odpowiednia kaloryczność produktów

Każdy człowiek może mieć inne zapotrzebowanie kaloryczne – zależnie od płci, wieku i prowadzonego stylu życia. Dobrze jest mniej więcej wiedzieć, ile kalorii dziennie potrzebujemy spożywać dla utrzymania prawidłowej masy ciała. Dzięki temu dzienne zapotrzebowanie kaloryczne można podzielić przez liczbę posiłków, które chcemy zjeść w danym dniu. Następnie każdy posiłek komponować tak, by zawierał podobną ilość kalorii co posiłek następny i poprzedni. Przyczyną nagle pojawiającego się wilczego głodu może być bowiem nie dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii we wcześniejszych posiłkach… Poprzez uczucie głodu organizm domaga się więcej.


Wyeliminowanie niektórych produktów

Są na rynku dostępne produkty, które mogą nasilać wilczy głód. Należą do nich wszelkiego rodzaju chipsy, smażone na oleju frytki, chrupki, słodycze oraz alkohol. Nie dosyć, że to bardzo wysokokaloryczne produkty, w dodatku niosą ze sobą puste kalorie (nie dostarczające wartości odżywczych). Natomiast w chipsach są przyprawy, które zwiększają uczucie głodu. Podobnie po wypiciu alkoholu czy zjedzeniu słodkiego – po chwili nadmiernie spada poziom cukru we krwi, co skutkuje pojawieniem się wilczego apetytu.


Aktywność fizyczna

Ona również może pomóc w opanowaniu głodu, gdyż ćwiczenia fizyczne faktycznie ograniczają apetyt. Ale nawet gdyby się to nie udało, podczas intensywnego sportu spalisz na tyle dużo kalorii, że nawet gwałtowne jedzenie po treningu nie powinno sprawić, że przytyjesz. Często też sięgamy po jedzenie w wyniku reakcji na stres czy nieprzyjemne uczucia. Gdybyśmy zamiast pochłaniając wtedy tabliczkę czekolady, poszły pobiegać – odniosłybyśmy z tego o wiele więcej korzyści.

Jak pokonać wilczy apetyt? 5 sposobów Ocena: 3/5 Ilość głosów: 2