Jajka w diecie odchudzającej to bardzo dobra propozycja. Mają zaledwie ok. 80 kcal i są doskonałym źródłem białka oraz witamin. Oczywiście należy je odpowiednio przygotować, by pomagały utrzymać właściwą sylwetkę, jednakże dają nieograniczone wręcz możliwości kulinarnych eksperymentów urozmaicających jadłospis. Jeżeli nie będziesz przesadzać z ich ilością (do 10 sztuk tygodniowo), to nie podniesiesz poziomu cholesterolu i zachowasz odpowiedni bilans odżywczy.


Jajka a odchudzanie

Pierwsza i kardynalna zasada mówi, że jajka odchudzanie wspierają głównie poprzez zapewnienie nam długo utrzymującego się wrażenia sytości. Dostarczają dużo składników odżywczych oraz białko, które cechuje się wysoką wydajnością. Dzięki temu szybkiej spalimy tłuszcz, a podjadanie miedzy posiłkami stanie się nam obce. Zawarta w nich lecytyna także wpływa dobroczynnie na nasz organizm. Niepomijalnym faktem jest to, iż zawierają tłuszcz, jednakże jest on nam niezbędny dla przyswajania witamin oraz ogólnego metabolizmu, dlatego też nie można z niego rezygnować. Lepszym wyborem będzie spożycie tłuszczu pochodzącego z jajka niż z wysokoprzetworzonych produktów (wędlin czy słodyczy).


Należy kategorycznie unikać jajek podawanych z majonezem – ta bomba kaloryczna nie jest wskazana dla nikogo – nawet osób, które nie muszą zrzucać zbędnych kilogramów. Jeżeli uwielbiasz w ten sposób, podawane jajka, to majonez zastąp sosem jogurtowym (np. jogurt grecki wymieszaj ze szczypiorkiem, czosnkiem bądź musztardą i dopraw delikatnie do smaku). Jajka najlepiej jeść w proporcjach 2:1, czyli 2 porcje białek do 1 porcji żółtek. Wtedy dostarczysz organizmowi niezbędnych wartości odżywczych, a jednocześnie będziesz w stanie ograniczyć liczbę kalorii do minimum i zachować odpowiedni smak.


jajka


Dieta jajeczna – czy to ma sens?

Dieta jajeczna została stworzona z myślą o osobach, które planują bardzo szybkie schudnięcie. Jest monotonna i bardzo restrykcyjna, przez co może być stosowana zaledwie przez kilka dni, a poza tym często prowadzi do szybkiego efektu jo-jo. Tak jak inne diety wykluczające, opiera się na nudnych i jednorodnie zaplanowanych trzech posiłkach, które dostarczają dziennie 6 jajek. Mogą im towarzyszyć wybrane owoce oraz warzywa, jednakże w ograniczonej ilości. Takie połączenie faktycznie może pozwolić zgubić kilogramy, ale w sposób co najmniej niezdrowy i odstraszający od posiłków – nawet największym fanom jajek menu znudzi się już drugiego dnia. Nie polecamy takich eksperymentów, gdyż będą ciężką i niebezpieczną dla zdrowia próbą. Zbilansowany sposób żywienia jest jedyną drogą do zachowania właściwego zdrowia i radości ze spożywanych posiłków. Jeżeli interesuje cię stabilne, trwałe i właściwe odchudzanie, jajka zjadaj w postaci na miękko, w towarzystwie dużej ilości warzyw i małej porcji pieczywa pełnoziarnistego – taki posiłek zapewni ci energię na kilka godzin i dostarczy potrzebnych składników.


Jajka na odchudzanie – najlepsze propozycje

Poszukujesz przepisów, dzięki którym przyrządzisz jajka i nie zaszkodzisz swojej sylwetce? Doskonałą propozycją będą te w wariancie po benedyktyńsku bądź klasycznie podawane na miękko, w towarzystwie aromatycznego szczypiorku (najlepiej świeżo zerwanego ze swojej uprawy, np. parapetowej). Jeżeli poszukujesz inspiracji na danie, które będzie można zabrać ze sobą, w wersji tzw. lunch box, postaw na sałatkę z brokułami. Różyczki brokułów uparuj, dodaj do nich pokrojoną w kostkę surową paprykę, ugotowane na twardo jajko (max. czas gotowania to 10 minut), posyp łyżką ziaren słonecznika i polej sosem złożonym z jogurtu naturalnego, natki pietruszki, odrobiny soli i pieprzu. Sycące, dietetyczne i efektowne danie, które można zjeść w przerwie na lunch. Jeżeli pokusisz się o zestawienie go z kromką pełnoziarnistego pieczywa i szklanką świeżo wyciskanego soku owocowego, to organizm podziękuje ci doskonałą formą oraz urodą. Podczas odchudzania jajka  najlepiej jeść na śniadanie – wtedy dostarczysz organizmowi energii na całe przedpołudnie i pobudzisz go do wytężonej pracy. Baw się formą i smakami, gdyż jedynie atrakcyjnie zróżnicowany sposób żywienia będzie pozwalał na utrzymanie się w nałożonych na siebie ryzach.

Jesteś na diecie? Nie rezygnuj z jajek Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
Komentarze(1)
    • ~olina
      13 marzec 2016

      Może to i skuteczne, ale wiadomo, że nie powinno się jeść zbyt dużo jajek. Jak ja miałam problem z nadwagą to zamówiłam sobie tabsy iqgreen i mialam przynajmniej pewnosć, że stosuję tabsy na natrualnych, zdrowych składnikach. A wy jeśli wierzycie to trujcie się jajkami.