Silne, wyrzeźbione mięśnie brzucha są marzeniem niejednej kobiety. Pomimo to, wiele z nas ma problem z wyglądem brzucha. Trudno jest nam otrzymać efekt, który widzimy na okładkach sportowych czasopism. Pomimo że nie zawsze jest to proste, wypracowanie idealnego brzucha jest możliwe – oto kilka rad, które być może okażą się użyteczne.


Czy istnieją skuteczne ćwiczenia na mięśnie brzucha?

Wbrew pozorom wyrobienie mięśni brzucha wcale nie jest trudne. Najskuteczniejsze ćwiczenia na mięśnie brzucha to między innymi znane nam wszystkim brzuszki. Ponadto mięśnie w tym obszarze trenujemy również podczas wykonywania innego rodzaju ćwiczeń. Zazwyczaj poprawnie wykonany trening wymaga napięcia mięśni na brzuchu, co automatycznie sprawia, że stają się one mocniejsze. Jeżeli chcemy wzmocnić swój brzuch, wykonujmy tradycyjne brzuszki – wzmocnią one mięśnie proste brzucha. Warto wykonywać również ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha – kładziemy się na plecach na podłodze, zginamy nogi w kolanach, dłonie kładziemy na karku i zginamy lewy łokieć w kierunku prawego kolana, natomiast prawy łokieć w kierunku lewego. Bardzo popularnym ćwiczeniem na wzmocnienie dolnych mięśni brzucha są nożyce. Podane przykłady są jedynie propozycjami. Istnieje wiele treningów, które mają świetny wpływ na mięśnie brzucha. Niesamowite efekty dają zajęcia z tańca brzucha. Również miłośniczki siłowni znajdą sprzęty, które pozwalają skutecznie kształtować tę partię. Istotne dla efektywności treningów jest regularne ich wykonywanie.


Problemem dużej ilości kobiet nie są jednak mięśnie brzucha, które stosunkowo łatwo wyrobić. Jesteśmy niezadowolone dlatego, że są one niewidoczne. Mięśnie brzucha często zasłaniane są przez warstwę tłuszczu, zalegającą w tych okolicach. Problem dotyczy zwłaszcza kobiet, które są posiadaczkami tak zwanej sylwetki typu jabłko. Charakteryzuje się ona szerokimi ramionami, znaczne węższymi biodrami, a także dużą warstwą tłuszczu w górnej połowie ciała. Kobietom, które posiadają sylwetki typu gruszka czy klepsydra, charakteryzujące się dużym wcięciem w talii i niewielką ilością tłuszczu na brzuchu, znacznie łatwiej jest uzyskać pożądany efekt. Ze względu na niewielką ilość tkanki tłuszczowej mięśnie szybko stają się widoczne.


mięśnie brzucha


Dieta na mięśnie brzucha

Dla wielu z nas konieczne jest spalenie tkanki tłuszczowej, która skutecznie przykrywa nasze mięśnie brzucha. Pomóc nam w tym może odpowiednio dobrana dieta. Powinna być ona tak zaplanowana, żeby umożliwić nam zgubienie kilku kilogramów. Nie warto jednak stosować bardzo rygorystycznych diet. Szybka utrata dużej ilości kilogramów, nawet jeżeli uda się nam utrzymać uzyskane efekty, może przyczynić się do nieestetycznego wyglądu naszej skóry. W przypadku szybkiego chudnięcia skóra często pozostaje zwiotczała, co sprawia, że nasz brzuch nie wygląda estetycznie. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest dla nas dieta, która pozwala schudnąć maksymalnie kilogram tygodniowo. Do ćwiczeń i diety możemy dodać również odpowiednią pielęgnację. Warto sięgnąć po specjalistyczne kosmetyki, które posiadają właściwości ujędrniające i spalające tłuszcz. Połączenie tych działań jest najlepszą gwarancją na uzyskanie wymarzonego brzucha.

Klika sposobów na wyrzeźbiony brzuch Ocena: 4.3/5 Ilość głosów: 3