Tkanka tłuszczowa wielu kobietom spędza sen z powiek, podobnie jak poszukiwania optymalnej diety. Nie ufasz reklamom? Masz dość testowania super kuracji? Zastanawiasz się, jak pozbyć się tłuszczu z brzucha? Co przyspieszy spalanie tłuszczu na udach? Zapraszamy do lektury. Nie mamy jedno złotego środka, mamy ich aż pięć! Oto ranking spalaczy tłuszczu. 


Kawa

W skład kawy wchodzi kofeina, która stwarza doskonałe warunki do redukcji tkanki tłuszczowej, a ponadto hamuje łaknienie. Według uczonych osoby pijące kawę przed posiłkiem spalają więcej tłuszczu oraz wykazują większą motywację do działania niż osoby wybierające inne trunki – wyjątek to zielona herbata.

Aromatyczny napar najlepiej spożywać pół godziny przed planowanym wysiłkiem. Przygotowując kawę, warto pamiętać, że cukier, śmietanka, mleko – to dodatki, które nie tylko podnoszą kaloryczność napoju, ale i skutecznie obniżają działanie kofeiny. I tak szybkie spalanie tłuszczu odchodzi w zapomnienie.


Zielona herbata

Właściwości zielonego naparu są powszechnie znane. Herbata pojawia się nie tylko w postaci naparu, ale także kapsułek i napojów. Jednak zamiast sięgać po substytuty, lepiej skoncentrować się na czystym źródle antyoksydantów oraz substancji aktywnych hamujących apetyt, stymulujących metabolizm, blokujących odkładanie tkanki tłuszczowej i przyspieszających spalanie zgromadzonego już tłuszczu. Mowa oczywiście o kofeinie i katechinach. Z pomocą kofeiny organizm sięga do zapasów tłuszczu, zamiast spalać masę mięśniową lub dostarczane z pożywieniem węglowodany. Wypicie zielonej herbaty przed treningiem może przyspieszyć spalanie tłuszczu o 30%. Co więcej, intensywnie zwiększy spalanie tłuszczu po treningu.
Aby schudnąć, należy pić dziennie przynajmniej jedną filiżankę zielonego naparu.


produkty przyspieszające spalanie tłuszczu


Ocet jabłkowy

Ceniony jest i w kuchni i w kosmetyce. Substancje aktywne zawarte w occie stymulują rozszczepianie się tłuszczu. Jeśli więc stosujesz optymalną dietę, nie folgujesz sobie z kaloriami i nie poprawiasz nastroju czekoladą, produkt ten spełni swoje zadanie – przyspieszy spalanie tłuszczu, a ponadto obniży poziom cholesterolu.
Ważne: ocet jabłkowy stosowany w nadmiarze hamuje także przyswajanie witamin i składników mineralnych. Co więcej, może stać się przyczyną problemów zdrowotnych.


Pieprz cayenne

Substancją aktywną pieprzu jest kapsaicyna, dodawana także do wielu środków odchudzających oraz gazów pieprzowych używanych jako narzędzie do samoobrony. To właśnie wspomniana kaspaicyna przyspiesza metabolizm i jest silnym spalaczem tłuszczu. Zalecana dawka to 0,5–1 łyżeczki dziennie, najlepiej przed treningiem.

Można również pokusić się o przygotowanie koktajlu z pieprzem w roli głównej. Receptura drinka sprzyjającego redukcji tkanki tłuszczowej powstała w roku 1941 i nadal cieszy się sporą popularnością. Napój zaleca się pić rano zamiast kawy i stosować jako uzupełnienie racjonalnego menu. Składniki drinka: pieprz cayenne, cytryna, syrop klonowy, woda mineralna. Do naczynia (najlepiej słoika), wlej 3/4 litra wody i dodaj pozostałe składniki. Zakręć słoik, dokładnie wymieszaj potrząsając...i pij! Beyonce spożywa taki napój przez słomkę, aby nie uszkodzić szkliwa zębów.


Kurkuma

Jeśli chcesz skutecznie spalić tłuszcz, nie możesz zapomnieć o tej przyprawie. Jest ona popularnym składnikiem curry i pojawia się w wielu przepisach. Przygotowując posiłki, pamiętaj, że dania bez ostrych przypraw to stracona okazja do pobudzenia przemiany materii. Nawet szklanka soku z dodatkiem pieprzy cayenne lub chili przemienia się w prawdziwego pogromcę tłuszczu. Wracając do tematu: kurkuma przede wszystkim zmniejsza zawartość tłuszczu w wątrobie, dzięki czemu lepiej radzi sobie ona z metabolizowaniem tłuszczów nagromadzonych w organizmie. Aromatyczna przyprawa ogranicza również proces namnażania komórek tłuszczowych i sprzyja ich autodestrukcji. Dodawanie kurkumy do potraw hamuje przyrost masy ciała. Nie znaczy to, że do osiągnięcia wymarzonej figury wystarczy doprawiony obiad. Aby skutecznie schudnąć, należy zadbać o dietę bogatą w składniki odżywcze, a nie kalorie i zarezerwować trochę czasu na aktywność fizyczną.

Naturalni pogromcy tłuszczu – wykorzystaj ich działanie! Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1