Jeśli pragniesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów, możesz wybrać naprawdę różne metody ruchu, aby osiągnąć swój cel. Jedną z najprzyjemniejszych są jednak wizyty na basenie, gdzie nasze mięśnie pracują ciężko, ale my – lżejsi w wodzie – niemal tego nie odczuwamy. Pływanie odchudza. Jak najlepiej się za to zabrać, aby szybko zauważyć efekty swoich ćwiczeń? Dlaczego wizyta na basenie to tak dobra forma relaksu i treningu?


Odchudzanie przez pływanie

Pływanie to aktywność, którą lubi wiele osób. Raczej można nie umieć niż zwyczajnie nie lubić – woda bowiem daje nam przyjemne uczucie lekkości, pozwalając umilić wolny czas. Kobiety rzadko chodzą na basen, jeśli mają naprawdę sporo zarzutów wobec swojej własnej figury, wszak w stroju kąpielowym większość zakrytych zazwyczaj mankamentów jest świetnie widoczna. Jednakże warto się przemóc, ponieważ już po kilku treningach na basenie nasza waga może wyraźnie zmaleć! Dlaczego?


Przede wszystkim nasze mięśnie potrzebują sporo siły, aby przebić się przez taflę wody i pokonać jej opór. Dzięki zmniejszeniu ciężaru ciała ruch przychodzi nam łatwiej, ale mięśnie nadal intensywnie pracują, dlatego też metabolizm przyspiesza i tkanka tłuszczowa zmniejsza się. Trening w wodzie może być bardzo skuteczny, ponieważ angażuje nawet 75% wszystkich znajdujących się w ciele mięśni – kształtowanie sylwetki przebiega zatem równomiernie i wiąże się z mniejszym obciążeniem dla stawów. A to ostatnie jest bardzo ważne dla naszego zdrowia.


Poprawne pływanie

Co jednak jest ważne, gdy rozpoczynamy swoją przygodę z odchudzaniem na basenie? Otóż specjaliści podkreślają, że poprawność techniczna. Prawidłowy ruch skutkuje prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń i prawidłowym kształtowaniem sylwetki. Jeśli nie pływamy poprawnie, możemy schudnąć bardzo niewiele – nie jest to jednak wina sportu lecz nas samych. Najlepiej zawczasu o tym pomyśleć i wynająć instruktora, który nas nieco podszkoli. Nie trzeba koniecznie decydować się na wyszukane style – żeby schudnąć wystarczy pływać nawet na grzbiecie. Dodatkowo jest to najbezpieczniejsza pozycja dla osób z wadą postawy. Nieprawidłowa technika pływania w innym stylu mogłaby ją pogłębić, dlatego jeśli nie umiemy ćwiczyć, wykupmy sobie choć lekcję wprowadzającą z instruktorem, aby pokazał nam, jak to poprawnie zrobić.


pływanie


Aqua Aerobik – czyli basen na odchudzanie

Istnieje też szansa, aby zamiast nauki profesjonalnych stylów, zapisać się na aqua aerobik. Co to takiego? To gimnastyka w wodzie, która pomaga spalać tkankę tłuszczową, kształtować mięśnie oraz uelastyczniać skórę. Ćwiczenia wykonywane są przy muzyce relaksują, a do tego poprawiają kondycję. To tak naprawdę najlepsza forma fitnessu, ponieważ trening w wodzie nie obciąża nadmiernie organizmu. Wyróżniamy również trening w wodzie głębokiej (w aqua aerobiku ćwiczenia wykonuje się w wodzie płytkiej), czyli hydro fitness. Ćwiczenia wykonywane są wówczas w wodzie sięgającej szyi i głównie pod wodą – zwiększa to opór, co skutkuje bardziej efektywnym treningiem. Jeśli jednak nie umiecie pływać, lepiej zapisać się na aqua aerobik. Opór wody sprawia, że 1 minuta ćwiczeń jest równa 5 minutom ćwiczeń na lądzie.


Podsumowując, pływanie jest dobre na odchudzanie – warto o tym pamiętać. Kupujcie karnet i marsz na basen!

Pływanie a odchudzanie, czyli woda w służbie sylwetki Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1