O tym, że woda jest zdrowa, wie każda z nas. Potrzebujemy jej dla prawidłowego nawilżenia organizmu, dlatego zaleca się wypijanie dwóch litrów wody dziennie. Ale nie tylko w tej postaci powinnyśmy z niej korzystać. Woda jest również idealnym miejscem do ćwiczeń. Pływanie, aqua aerobik - wybierz opcję, która najbardziej ci odpowiada.


Cóż takiego ma w sobie woda?

Jest naszą towarzyszką już od pierwszych chwil życia. Przecież natura tak nas zaprojektowała, że swoje pierwszych dziewięć miesięcy w łonie matki, spędzamy właśnie w wodzie. Przypadek? Z pewnością nie. Woda, w której jesteśmy, czy jest to na basenie, w morzu, czy w spa, ma dobroczynny wpływ na nasz organizm. Wycisza, relaksuje, pomaga się odstresować. A jeśli do tego dołączysz aktywność fizyczną, szybko zauważysz, że pozytywnie wpływa również na kondycję.


Pływanie dla odważnych

Jeśli nie boisz się głębokiej wody, nie masz oporów przed tym, aby zanurzyć głowę pod wodą, koniecznie musisz nauczyć się pływać. W praktyce bowiem pływanie jest jednym z najzdrowszych sportów. Nie tylko pomaga szybko odprężyć ciało, ale też pobudza do pracy właściwie wszystkie mięśnie, dotlenia organizm, stymuluje krążenie i kształtuje prawidłową postawę ciała. Poza tym pływanie jest też doskonałym sposobem na wymodelowanie sylwetki i zrzucenie zbędnych kilogramów. Pływając nie tylko chudniesz, ale też chronisz się przez cellulitem czy utratą jędrności skóry.


Styl dobrany do potrzeb

Wchodząc na basen z zamiarem nauki pływania, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, na jaką grupę mięśni szczególnie chcesz położyć nacisk. Jeśli są to pośladki, ramiona, barki i nogi, stylem dedykowanym twoim potrzebom będzie kraul. Osoby mające problem z kręgosłupem powinny postawić na pływanie na plecach. Jeśli natomiast zależy ci na jednoczesnym rozwijaniu klatki piersiowej i nóg, z naciskiem na pośladki i wewnętrzną część ud - najlepszym wyborem będzie pływanie żabką. Żabka, czyli styl klasyczny, cudownie angażuje niemal wszystkie partie ciała i bardzo skutecznie rzeźbi sylwetkę.


pływanie


A jeśli boisz się wody?

Jeśli nie chcesz pływać lub występują jakieś przeciwwskazania do nauki pływania, nie rezygnuj z wody. Rozwiązaniem alternatywnym dla takich osób jak ty jest aqua aerobik. Cóż to takiego? Aqua aerobik to nic innego jak gimnastyka wodna. Najlepiej jeśli jest ona wykonywana pod okiem doświadczonego instruktora, który dobierze odpowiedni dla ciebie zestaw ćwiczeń. I nie przejmuj się, że to nie wystarczy. Aqua aerobik ćwiczony regularnie, daje tak samo doskonałe efekty jako pływanie. Kiedyś uznawany był za uzupełnienie pływania. Dziś jednak wiemy, że jest równie skuteczny.


Znajdź swoje miejsce

Pamiętaj, że systematyczność to warunek konieczny, aby uzyskać, za pomocą ćwiczeń czy pływania, wymarzone efekty. A żeby sobie pomóc, warto wybrać miejsce, które będzie na ciebie pozytywnie wpływało. Takie, w którym będziesz czuła się komfortowo. Gdzie je znajdziesz? Nie ważne, czy chcesz pływać, czy uprawiać aqua aerobik. Warszawa, Szczecin, Kraków - właściwie w każdym mieście znajdziesz basen, pływalnię, a nawet termalne źródła, czy obiekt SPA, gdzie będziesz naprawdę czuła się dobrze. A gdy już znajdziesz takie miejsce, swoje miejsce, ciesz się z każdej chwili spędzonej w wodzie.


Czas spędzony na pływaniu czy gimnastyce wodnej nie tylko pomoże ci poprawić kondycję fizyczną, czy wymodelować sylwetkę. Szybko i skutecznie poprawi też twoje samopoczucie. A wszystko za sprawą endorfin - hormonów szczęścia, które wydzielają się, gdy podejmujemy aktywność fizyczną. Dlatego warto postawić na wodę. Nie tylko tą do picia.

Pływanie czy aqua aerobik? Wodne sporty dla pięknej sylwetki Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1