Dieta jajeczna jest dietą, na której można schudnąć kilka kilogramów. W przeważającej większości składa się ona z jajek. Jako że jajka spożywane w nadmiarze mogą nam bardzo zaszkodzić, dietetycy rekomendują stosowanie takiej diety nie dłużej niż pięć dni. Jest ona sposobem na szybkie pozbycie się kilku kilogramów szczególnie dla tych z nas, które uwielbiają jajka.


Dieta jajeczna – jak wygląda i czy warto ją stosować?

Jajka mają szereg prozdrowotnych właściwości. Na pierwszym miejscu warto nadmienić, że są one niezwykle cennym źródłem białka, które jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Białko jest ważne dla osób, które uprawiają sport – pełni bowiem istotną funkcję w budowie masy mięśniowej. Jajka zawierają witaminy – A, D, K i E, a także takie składniki mineralne jak potas i magnez. Jeżeli lubimy jajka, powinnyśmy jednak zdawać sobie sprawę, że nie warto jest ich spożywać bez ograniczeń. Jedzone w nadmiarze mogą znacząco podwyższyć poziom cholesterolu w naszej krwi, co jest bardzo szkodliwe dla naszego zdrowia.


Z tego też powodu sama dieta jajeczna jest krótkotrwałą, ekspresową dietą, której nie należy powtarzać zbyt często. Jest ona propozycją dla tych z nas, które potrzebują szybko schudnąć w bardzo krótkim czasie, a dodatkowo nie wyobrażają sobie życia bez jajek. Być może przed nami ważne spotkanie, uroczystość, na którą chciałybyśmy założyć obcisłą sukienkę. W takich sytuacjach dieta jajeczna jest jak najbardziej dla nas. Pamiętajmy jednak, że nie jest to sposób odżywiania, który można praktykować przez dłuższy czas.


dieta jajeczna


Naszą dietę możemy stosowanie dla naszych potrzeb rozłożyć na trzy lub cztery dni. W naszym codziennym jadłospisie ma się docelowo znaleźć sześć jajek, które należy połączyć z tłuszczem – oliwą czy majonezem. Gwarantujemy, że nawet największe zwolenniczki jajek po zaprzestaniu diety prędko do nich nie wrócą. Bardzo istotną kwestią jest fakt, że jajka na diecie jajecznej mogą być podawane tylko na twardo. Ponadto powinnyśmy pamiętać, żeby ich nie przegotować. Optymalny czas gotowania jajka na twardo to dziesięć minut. Kiedy wydłużamy gotowanie, pozbawiamy produkty wartości odżywczej.


Kolejnym ograniczeniem diety jajecznej jest konieczność jedzenia tylko trzech posiłków dziennie. Dodatkowo musimy wypijać około trzech litrów wody dziennie. Jej część możemy zastąpić ziołami i herbatą. Oczywiście wykluczone jest spożywanie słodzonych napojów. Dieta jajeczna jest bowiem dietą niskokaloryczną. Jajka łączymy z warzywami i owocami, od czasu do czasu możemy pozwolić na pierś z kurczaka. Całkowicie jednak eliminujemy węglowodany – rezygnujemy z pieczywa, ziemniaków, kasz, ryżu.


Jadłospis na chwilę

Zanim zdecydujemy się na zastosowanie diety jajecznej, powinnyśmy koniecznie poradzić się lekarza. Dieta umożliwia szybką utratę wagi, jednak nie należy do najzdrowszych. Jedząc w ten sposób, nie jesteśmy w stanie zapewnić naszemu organizmowi niezbędnych wartości odżywczych, co uniemożliwia jej dłuższe kontynuowanie.

Schudnąć, jedząc jajka - czy to możliwe? Ocena: 3/5 Ilość głosów: 2
Komentarze(3)
    • ~iza
      1 kwiecień 2016

      jeżeli się odchudzasz warto zastosować w kuracji środek wspomagający odchudzanie figurena slim. Po tym jak go włączyłam do odchudzania, chudnę dwa razy szybciej.

      • ~kornelka
        20 kwiecień 2016

        przyznam szczerze ze jestem zdziwniona, zawsze mi się wydawało, że po jajkach się tyje a nie chudnie :/ sama wspomagam diete suplementem be slim 3 oraz chodze na siłownie 3 razy w tygodniu

        • ~Grazyna
          20 kwiecień 2016

          Chyba jeszcze jakaś inna dieta też polegala na jedzeniu sporej ilości jajek, już nie pamiętam ktora, bo skończyłam z takimi popularnymi dietkami, zrozumialam, że aby schudnąć raz na zawsze należy zmienić sposób odżywiania się, dlatego zmieniłam nawyki żywieniowe, zaczęłam codziennie ćwiczyć i na początku wspomagałam sie suplementem diety be slim 3, efekt to 18kg mniej i utrzymuje wage.