Która z pań nie marzy o pięknej, wysportowanej sylwetce, którą przyciągałaby wzrok mężczyzn? Dobry wygląd jest podstawą wysokiej samooceny i odpowiedniego samopoczucia na co dzień, nigdy nie powinniśmy zatem go zaniedbywać. Praca nad sobą jest ponadto świetną zabawą, która niesie ze sobą wiele satysfakcji. Jednym z najważniejszych elementów atrakcyjnego wyglądu kobiety są zgrabne uda i pośladki. Jak skutecznie o nie dbać?


Od czego zacząć? Oczywiście – od diety!

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych partii naszego ciała, zgrabne pośladki i uda można osiągnąć jedynie dzięki wytrwałej pracy i dbaniu o wiele kwestii, które mogą mieć na nie szczególny wpływ. Pierwsza rzecz to dieta. Niestety, często mamy tendencję do zapominania o niej i bagatelizowania jej znaczenia, co rzecz jasna jest wielkim błędem. Bez prawidłowego odżywiania się nawet najlepiej przygotowany plan treningowy nie przyniesie widocznych efektów, zatem będziesz jedynie niepotrzebnie katowała się męczącymi ćwiczeniami.


Pierwszym krokiem w kierunku ukształtowania swoich ud i pośladków jest wyeliminowanie z diety nadmiaru tłuszczu. To właśnie tłuszcz odkłada się w tych partiach naszego ciała i sprawia, że nie wyglądają one zbyt estetycznie. Dopiero kiedy wprowadzisz odpowiednią dietę, będziesz mogła zabrać się za ćwiczenia, które z jednej strony spalą nadmiar zgromadzonego już tłuszczu, a z drugiej pomogą w wyrzeźbieniu mięśni.


Aby przygotować dla siebie faktycznie zdrową dietę, nie trzeba wcale stosować się do rygorystycznych wymogów i męczyć się przestrzeganiem wielu zasad. Oczywiście pewna dyscyplina jest tutaj konieczna. Zrezygnuj przede wszystkim z tłustego, smażonego na oleju mięsa i słodyczy. Zawarte w słodkościach przetworzone węglowodany proste są wysokokaloryczne i także prowadzą do odkładania się tłuszczu.


Wybieraj zatem mięso chude, na przykład z piersi kurczaka. Zamiast smażyć na oleju, wybierz oliwę. Świetną propozycją jest też grillowanie mięsa albo gotowanie go na parze. Oprócz tego, w diecie powinno znaleźć się jak najwięcej warzyw i owoców, które są zdrowe i dostarczają do organizmu składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Ważne są też produkty zbożowe. Wybieraj pieczywo pełnoziarniste. Niech w twojej diecie nie zabraknie też ryżu i kasz, które są doskonałym źródłem energii i nie tuczą.


Idealnie, jeśli twoja dieta będzie składała się z pięciu posiłków dziennie. Zadbaj o zdrowe śniadanie i odpowiednio obfity obiad. Pamiętaj, odchudzanie nie jest równoznaczne z głodzeniem się! Jedząc zbyt mało, też nie osiągniesz żadnych atrakcyjnych efektów. Jedz odpowiednio dużo, aby dostarczyć do organizmu energii i niezbędnych składników odżywczych.


zgrabne uda i pośladki


Przechodzimy do sedna – ćwiczenia na zgrabne uda i pośladki

Ćwiczenia na zgrabne uda i pośladki to bardzo szeroka kwestia, na temat której można napisać bardzo wiele. Plan treningowy powinien być tu odpowiednio zróżnicowany, aby zaangażować do niego wszystkie partie mięśni.


W pierwszej kolejności zainteresuj się aktywnościami takimi jak bieganie, jazda na rowerze lub pływanie. Takie sporty wpłyną na twoje ciało na kilka sposobów, pomagając ci w uzyskaniu idealnych efektów. Bardzo skutecznie pomagają one w spalaniu tłuszczu, dzięki czemu wyrzeźbione już mięśnie ud i pośladków staną się lepiej widoczne. Same w sobie także biorą udział w rzeźbieniu mięśni. Działają nie tylko na uda i pośladki, ale także na wiele innych partii ciała.


Same ćwiczenia najlepiej jest wykonywać co dwa dni. W taki sposób dasz mięśniom czas na odpoczynek i zregenerowanie się, co jest tu bardzo ważne. Najpopularniejszym ćwiczeniem na zgrabne uda i pośladki są przysiady; można wykonywać je w kilku wariantach i z obciążeniem. Inne polecane ćwiczenia to nożyce, wypady naprzód czy popularny „rowerek”. Ćwiczenia należy wykonywać w seriach; w zależności od konkretnego ćwiczenia staraj się wykonywać 3 do 5 serii po 9–12 powtórzeń.


Uzbrój się w cierpliwość

Praca nad sobą wymaga wielu wyrzeczeń i wysiłku, przez co nigdy nie jest prosta. Ostatnią poradą jaką możemy ci udzielić, jest uzbrojenie się w cierpliwość, bowiem efekty nie przychodzą z dnia na dzień. W zależności od tego jak wyglądasz w tym momencie, wypracowanie u siebie wymarzonych ud czy pośladków może zająć ci kilka tygodni lub miesięcy. Nie rezygnuj jednak i nie poddawaj się! Pierwsze efekty będą widoczne po znacznie krótszym czasie i na pewno posłużą jako świetna motywacja do dalszej pracy.

Skuteczne sposoby na zgrabne uda i pośladki Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1