Większość kobiet kojarzy czekoladę jako smaczną i wysokokaloryczną przekąskę, której niczym ognia powinny unikać osoby odchudzające się. Okazuje się jednak, że czekolada także posiada właściwości odchudzające. Stosując dietę czekoladową, schudniesz w ciągu tygodnia nawet trzy kilogramy. Czekolada i odchudzanie to na pozór dwie wykluczające się alternatywy. Rzeczywistość weryfikuje jednak to stwierdzenie – dowodząc, że to, co absurdalne, w rzeczy samej jest jak najbardziej prawdziwe. Czekolada posiada wiele właściwości odchudzających, aczkolwiek musi być dostarczana organizmowi w odpowiedniej ilości i wyłącznie w postaci gorzkiej czekolady. Czy możliwa jest więc dieta czekoladowa?


Na czym polega dieta czekoladowa?

Na świecie nie ma chyba osoby, która nie lubiłaby czekolady. Ta smaczna i bardzo słodka przekąska kojarzona jest przede wszystkim z wysoką ilością dostarczanych kalorii. Przyznać należy, że jest w tym stwierdzeniu sporo racji. Jeśli zjemy całą tabliczkę mlecznej lub nadziewanej czekolady, bez wątpienia odczują to nasze biodra i brzuch, a często także intelekt, który zostaje przez nadmiar cukru spowolniony.


Rzecz ma się inaczej, gdy będzie to gorzka czekolada w określonych proporcjach – w tym przypadku możemy skutecznie i efektownie schudnąć.
Dieta czekoladowa polega na spożywaniu jednej lub dwóch kostek gorzkiej czekolady pół godziny przed każdym posiłkiem. Ilości rozsądne, a efekty jak najbardziej zauważalne – gorzka czekolada skutecznie podnosi poziom cukru we krwi, niwelując jednocześnie apetyt na jedzenie – zarówno normalne, jak i słodycze. W efekcie jemy mniej, a tym samym dostarczamy mniej kalorii do organizmu.
Co ważniejsze, zniwelowane zostaje także prawdopodobieństwo podjadania słodkich przekąsek pomiędzy posiłkami.


Gorzka czekolada a odchudzanie

Dieta czekoladowa polega na zjedzeniu dziennie nie więcej niż sześciu kostek gorzkiej czekolady. Przed każdym posiłkiem należy spożyć jedną lub dwie kostki. Warto jednak pamiętać, że gorzką czekoladę należy zjadać również przed niewielkimi posiłkami, czyli drugim śniadaniem i podwieczorkiem. Ilość spożywanych kostek gorzkiej czekolady należy podzielić racjonalnie na wszystkie posiłki – jeśli jest ich pięć, najlepiej zdecydować się na pięć kostek gorzkiej czekolady, zjadając przed każdym posiłkiem jedną kostkę.


dieta czekoladowa jest możliwa


Gorzka czekolada powinna był łączona przede wszystkim ze zdrową żywnością, głównie z produktami pełnoziarnistymi, białkowymi oraz zawierającymi substancje balastowe. Optymalne efekty daje włączenie do codziennej diety przypraw, które wspomagają układ trawienny, m.in. chili, kardamonu, cynamonu oraz imbiru.
Osoby, które przestrzegają zasad diety czekoladowej i nie podjadają pomiędzy posiłkami, a w utworzonym jadłospisie uwzględniły niezbędne produkty odżywcze, w ciągu tygodnia mogą schudnąć nawet do trzech kilogramów.


Jakie zalety ma dieta czekoladowa?

Podstawą zdrowia i dobrego samopoczucia jest odpowiednia dieta. Gorzka czekolada przed każdym posiłkiem to doskonały sposób, by zgubić nadmiar kilogramów w zdrowy i smaczny sposób.
Jednym ze składników gorzkiej czekolady są flawonoidy, które optymalizują funkcjonowanie naczyń krwionośnych, zapobiegając powstawaniu skrzepów. Gorzka czekolada jest także doskonałym źródłem potasu, witamin z grupy B, witaminy A, wapnia, magnezu i żelaza, czyli niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania mikroelementów.

Smaczna i zdrowa dieta czekoladowa! Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1