Ćwiczenia fizyczne i regularne treningi to jeden z elementów dbania o siebie. Nie ma nic lepszego niż porządne ćwiczenia, które poprawiają wygląd i humor. Wiele kobiet ma problem z dopasowaniem intensywności treningu do swoich możliwości. Podpowiemy wam, jak powinien wyglądać trening!


Słuchaj swojego ciała

Każda kobieta doskonale wie, że jej organizm czasami wysyła bardzo wyraźne sygnały. Słuchając ich, można więc zrozumieć, czy ćwiczenia są zbyt intensywne czy też nie. Zwracaj uwagę na to, jak się po ćwiczeniach czujesz, czy coś cię boli, czy masz zakwasy? Zakwasy to norma po ćwiczeniach, ale jeżeli są zbyt bolesne i uniemożliwiają normalne poruszanie się, to lepiej zrezygnować z takiej formy ćwiczeń. Jeżeli odczuwasz ból w stawach, na przykład w kolanie lub nadgarstku, to natychmiast udaj się do lekarza na prześwietlenie! Czasami nawet niewielkie urazy mogą przerodzić się w coś poważnego, a ból jest sygnałem, że coś się dzieje. Przykładem zdarzenia o umiarkowanym bólu jest zmęczeniowe złamanie stopy. Jest bolesne, ale nie tak bardzo jak zwykłe złamanie i wiele osób, które trenują, je ignoruje.


Odpowiedni strój na trening

Zanim zaczniesz trening, odpowiednio się do niego przygotuj. To, że wyglądasz świetnie w dżinsach nie znaczy, że musisz w nich ćwiczyć. Ruchy nie powinny być niczym ograniczone, dzięki temu ćwiczenia będą samą przyjemnością. Wybierz oddychające materiały, które nie będą powodowały oparzeń. Buty są równie ważne i powinny być dobrane do powierzchni, na której najczęściej ćwiczysz.


Trening dla początkujących

Początkujące osoby często mają problemy ze zbyt intensywnym ćwiczeniem na początku. To zupełnie normalne - w końcu chcesz jak najszybciej schudnąć albo jak najszybciej wyrobić sobie wszystkie mięśnie. Nie można jednak zapominać o tym, że nie jest to dobre dla naszego ciała. W końcu nikt w ciągu jednego dnia nie nauczy się tego, jak przebiec maraton! Lepiej sobie odpuścić zbyt intensywne ćwiczenia na rzecz regeneracji organizmu. Przy ćwiczeniach cardio powinnaś mieć puls na takim poziomie, że będziesz mogła normalnie z kimś rozmawiać przez cały czas.


trening


Pod okiem trenera

Na początku nigdy nie ćwicz samodzielnie! W ten sposób ciężko jest zrozumieć, co robisz dobrze i czy trening nie jest zbyt intensywny. Wybierz raczej trenowanie pod okiem doświadczonego trenera, który wskaże ci wszelkie błędy i pozwoli w lepszym zrozumieniu działania twojego organizmu. Indywidualny trener to spory wydatek, ale na szczęście organizowane są różne zajęcia dla kobiet, na których mogą ćwiczyć pod okiem bardziej doświadczonej koleżanki.


Trening osoby zaawansowanej

Jeżeli jesteś osobą zaawansowaną w różnych ćwiczeniach, to na pewno doskonale wiesz, na co możesz sobie pozwolić. Niestety, ale to osoby zaawansowane są najczęściej narażone na kontuzje, bo ich mięśnie i całe ciało są w ciągłym użyciu. Nie można zapominać o odpowiednim czasie na regenerację, jest to podstawa, dzięki której nigdy się nie przemęczysz. Wszelkie kontuzje są trudne do wyleczenia, a czas oczekiwania na powrót do trenowania będzie bardzo długi, więc lepiej ich unikać.

Trening - jak intensywny powinien być? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1