Podciąganie się na taśmach TRX, skomplikowane akrobacje rzeźbiące mięśnie i możliwość ćwiczenia w najtrudniejszych nawet warunkach pod czujnym okiem surowego trenera – to brzmi jak wstęp do treningu dla żołnierzy. Każda z nas może się jednak poczuć jak żołnierka dzięki taśmom TRX i opracowanym dla nich ćwiczeniom, które co prawda pierwotnie skierowane były właśnie dla wojska. Jednak już od jakiegoś czasu stały się popularne także w kręgu osób aktywnych fizycznie, które z wojskiem nie mają nic wspólnego. O co dokładnie chodzi w tej formie treningu i jak należy ćwiczyć, aby uzyskać pożądane efekty?


Trening w zawieszeniu – czym są taśmy TRX?

Trening w zawieszeniu, przy wykorzystaniu odpowiednich taśm, został wymyślony przez byłego amerykańskiego komandosa z Navy SEALS. Poszukiwał on bowiem sposobu na opracowanie takich ćwiczeń, które będą mogli wykonywać żołnierze stacjonujący na całym świecie – bez względu na panujące w danym miejscu warunki. Wymyślił zatem zestaw specjalnych, lekkich, a jednocześnie wytrzymałych pasów, które można wykorzystać do wykonania naprawdę wielu różnorodnych ćwiczeń. Prócz żołnierzy jego metodę zaczęli wykorzystywać w treningu sportowcy – a w końcu i zwykli ludzie dbający o swoją kondycję.


Trening jest doskonałą alternatywą dla siłowni i znajdujących się tam przyrządów. Same w sobie są bardzo kosztowne, dlatego też niewiele osób stać na ich zakup do własnego domu. Korzystanie z siłowni także jednak generuje koszty, ponieważ dla uzyskania najlepszych efektów trzeba do niej uczęszczać regularnie, a wstęp nie jest darmowy. Zakup taśm TRX do treningu w zawieszeniu to jednak wydatek jednorazowy, a dzięki nim można wykonywać różne, proste i skomplikowane ćwiczenia, pozwalające budować te same partie mięśni, które ćwiczymy najczęściej na siłowni. A wszystko to można robić w dowolnym czasie, o dowolnej porze, we własnym domu.


trening z taśmami TRX to świetna opcja


Taśmy TRX do treningu w zawieszeniu

Taśmy do treningu wykonane są z lekkiego i wytrzymałego polimeru, mają kształt litery Y i w zupełności wystarczą do wykonywania wszystkich zalecanych ćwiczeń. Jedną końcówkę zawiesza się w dowolnym miejscu – w domu lub na zewnątrz – a pozostałe dwie końcówki wykorzystuje do ćwiczenia mięśni nóg lub rąk. Końcówkę przytwierdza się łatwo i szybko – i podobnie szybko można ją ściągnąć. Całość jest na tyle solidna, że nie trzeba się obawiać, iż spadnie – ważne tylko, aby punkt, na którym ją zaczepiono był równie solidny i stabilny.
Taśmy TRX czasem można kupić w zestawie posiadającym również specjalny uchwyt do zawieszania na drzwiach albo pas przedłużający – są to z pewnością poręczne dodatki, jednak bez nich również można efektywnie ćwiczyć.


Zalety treningu TRX

Na pewno trzeba nabrać nieco wprawy, aby móc wykonywać wszystkie ćwiczenia. Trening TRX sam w sobie jest jednak przyjemny, ponieważ umożliwia wykonywanie różnych ćwiczeń gimnastycznych, a przy tym nie obciąża kręgosłupa, mięśni i stawów tak bardzo, jak ćwiczenia na sprzętach w siłowni. Wszystko dzieje się bowiem w powietrzu, a trening polega na pokonywaniu siły grawitacji i utrzymaniu ciężaru własnego ciała podczas wykonywania kolejnych zadań. W ten sposób można albo wyćwiczyć mięśnie rąk, albo też umieścić końce taśm na stopach i ćwiczyć nogi (naraz, albo oddzielnie).


Oprócz ogólnej poprawy kondycji oraz ładnego wyrzeźbienia różnych grup mięśni, poprawia się również nasza postawa – taśmy TRX utrzymują bowiem sylwetkę we właściwej pozycji, odciążając kręgosłup i mięśnie, które go stabilizują. Jesteśmy bardziej chronieni przed przeciążeniem i kontuzjami. Możliwych ćwiczeń jest zaś tak wiele, że każda z nas znajdzie coś dla siebie – od morderczych treningów dla żołnierzy, po lekkie ćwiczenia na wysmuklenie sylwetki.

TRX – trening w zawieszeniu. Co nam daje? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1