Coraz więcej kobiet zaczyna doceniać dobroczynny wpływ aktywności fizycznej na swoje zdrowie i samopoczucie. Dobrze dobrane ćwiczenia to wspaniała zabawa, szczupła sylwetka, doskonała kondycja i niesamowicie dobre samopoczucie po zakończonym treningu. Treningi można wykonywać w domu, coraz większą popularnością cieszą się jednak zajęcia w klubach fitness.


Trening w klubie fitness – dlaczego warto?

Podejmować aktywność fizyczną zawsze warto. Ma ona zbawienny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, niezależnie, czy będziemy ćwiczyć na siłowni, w domu czy w klubie fitness. Jeżeli jednak mamy możliwość wyboru, warto zastanowić się, jaki typ aktywności sprawiłby nam największą przyjemność. Ćwiczyć w domu możemy zawsze, jest to forma aktywności dostępna dla każdego. Coraz więcej kobiet decyduje się jednak na zajęcia fitness. Ten typ aktywności charakteryzuje się tym, że ćwiczymy w grupie. Dodatkowo ćwiczymy pod okiem wykwalifikowanego instruktora, który dba, żebyśmy wykonywali ćwiczenia poprawnie, co jest gwarancją jak najlepszego wykorzystania czasu przeznaczonego na trening. Kluby fitness oferują zajęcia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Coś dla siebie znajdą osoby z bardzo dobrą kondycją, nie brakuje również zajęć dla początkujących. Kolejnym atutem tego rodzaju klubów jest różnorodność oferowanych treningów. Przeglądając grafiki, możemy natknąć się na takie zajęcia jak crossfit czy fatburner. Mają one odmienny charakter, odmienne założenia, a każdy z nich posiada swoje zwolenniczki i zwolenników.


Trening fatburner czyli szybkie spalanie tkanki tłuszczowej

Trening fatburner, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia dobrane są w taki sposób, żeby maksymalnie przyspieszyć ten proces. Tego rodzaju trening odbywa się przy udziale muzyki, dlatego polecany jest szczególnie osobom, które lubią tańczyć. Trening nie ma z góry ustalonych ćwiczeń. Są one dobierane indywidualnie przez instruktora. Ich zadaniem jest wzmacniane i rozciąganie naszego ciała. Ćwiczenia są średnio intensywne, nastawione na modelowanie całej sylwetki. Program dostosowany jest do potrzeb osób zarówno zaawansowanych, jak i początkujących ze względu na swój prosty układ choreograficzny.


trening


Crossfit  czyli trening siłowo-wytrzymałościowy

Dla tych z nas, które preferują bardziej statyczną formę ćwiczeń, alternatywą jest trening crossfit. Jego zadaniem jest poprawienie ogólnej wytrzymałości naszego organizmu. Obejmuje on rozgrzewkę, a następnie ćwiczenia siłowe powtarzane w kilku seriach. W przeciwieństwie do treningu fatburner, crossfit nie jest nastawiony na utratę tkanki tłuszczowej, choć przy regularnych ćwiczeniach jej nadmiar również zostaje zredukowany. Zajęcia te wybierane są przez osoby, którym bardziej niż na spaleniu tłuszczu zależy na zbudowaniu masy mięśniowej.


Niezależnie od formy zajęć jaką wybierzemy, możemy się spodziewać, że regularne na nie uczęszczanie przyniesie bardzo pozytywne efekty zarówno jeżeli chodzi o naszą sylwetkę, kondycję i samopoczucie. Ćwiczenie w grupie to dodatkowa motywacja i szansa na nawiązanie nowych znajomości.

Wizyta w klubie fitness – na co się zdecydować? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1