Życie w pośpiechu, brak czasu na odpoczynek, a także na oderwanie się od rutyny dnia codziennego powodują, że nieraz ważne nawet kwestie rozwiązujemy w pośpiechu i bez głębszego przemyślenia. Najczęściej rzecz ma się tak w przypadku kupowania prezentów – czy to na urodziny, czy z okazji świąt, bądź innej. Odkładamy ten obowiązek na ostatnią chwilę, przez co niejednokrotnie zdarza się, że zamiast widzieć u obdarowanego uśmiech zadowolenia na twarzy, zauważamy jedynie dziwny grymas i wymuszony uśmiech, po czym paczuszka ląduje w szafie – tam też najczęściej już zostaje. Nieraz pod wpływem impulsu (zwłaszcza w okresie okołoświątecznym) kupujemy coś dla siebie, po czym stwierdzamy, że jest to zupełnie niepotrzebne. Nietrafiony prezent nie musi zalegać na dnie szafy – dowiedz się, jakie prawa związane ze zwrotem zakupu nabytego przez Internet ci przysługują.


Nietrafiony prezent – portale aukcyjne a zwrot

Prezent kupowany w pośpiechu może okazać się zupełnie nietrafiony – nie przypaść do gustu obdarowanemu, okazać się rzeczą zdublowaną, bądź (w przypadku ubrań i obuwia) w złym rozmiarze. W przypadku sklepów stacjonarnych mamy najczęściej 14 dni na zwrot nieużywanego towaru za okazaniem paragonu. Jak jednak sprawa wygląda w przypadku zakupów w Internecie, zwłaszcza zaś na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym, jakim jest Allegro? W przypadku tego serwisu – tak samo, jak w przypadku sklepu stacjonarnego – przysługuje ci 14 dni na zwrot zakupionego towaru. W tym celu powinieneś poinformować sprzedającego w formie pisemnej o swojej decyzji, a także w ciągu 14 dni od przesłania oświadczenia odesłać towar. Sprzedawca najczęściej od razu zwraca pieniądze, jednak może poczekać na otrzymanie towaru. Towar odesłać musisz jednak na własny koszt. Możliwość zwrotu dotyczy zarówno towarów nabytych zarówno poprzez opcję Kup teraz, jak i w licytacji – warunkiem jednak jest, by sprzedawcą była firma, a nie osoba fizyczna, nie prowadząca własnej działalności gospodarczej.


nietrafiony prezent może być problemem


Zasady zwrotu towaru zakupionego w sieci

Według prawa możemy zwrócić towar zakupiony w Internecie, jednak praktyka pokazuje, że nierzadko nie jest to wcale proste, a sprzedawcy wymyślają coraz to nowsze wymówki, mające odwieść konsumenta od chęci zwrotu. Zgodnie z przepisami odnośnie praw konsumenckich, na zwrot towaru nabytego w drodze umowy zawartej na odległość, mamy 14 dni. Dotyczy to zarówno zakupów w sieci, jak i telefonicznych bądź w ramach sprzedaży wysyłkowej. Jest jednak grupa produktów, która nie podlega zwrotowi, a są to towary wykonane na indywidualne zamówienie (a więc odzież szyta na miarę, czy też meble tworzone na wymiar), bądź produkty żywnościowe o krótkim terminie przydatności do spożycia. Zwrotowi nie podlegają także programy komputerowe, a także rozpakowane płyty z filmami bądź muzyką. Tego typu prezenty nie zostaną przyjęte przez sklep.


Nietrafiony prezent – sprzedam tanio uroczego krasnala ogrodowego!

W przypadku, kiedy z jakiegoś powodu niemożliwy okazał się zwrot towaru nabytego w sieci, zawsze możesz spróbować sprzedać swój prezent. W Internecie nie brak miejsc, w których zbycie niepotrzebnych przedmiotów, bądź ich zamiana na coś innego są proste i szybkie. W wyszukiwarkę wystarczy wpisać „nietrafiony prezent sprzedam”, by naszym oczom ukazały się dziesiątki wyników, w większości pochodzących właśnie z Allegro bądź serwisów ogłoszeniowych.

Nietrafiony prezent z Internetu – zwrot Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1