Są bardzo bogate w cenne dla naszego zdrowia składniki. Wprowadzenie orzechów do codziennej diety pozwoli uniknąć rozwinięcia się wielu chorób. Jest mnóstwo powodów, dla których warto jeść orzechy – my postaramy się do tego zachęcić również ciebie.


Orzechy to głównie tłuszcze

Nie powinnaś się tym przejmować, ponieważ w tym przypadku mamy do czynienia z tłuszczami nienasyconymi. Tłuszcze te mają korzystny wpływ na nasz poziom cholesterolu we krwi, dlatego nie myśl o kaloryczności orzechów. Jedz je przynajmniej trzy razy w ciągu tygodnia, a unikniesz udaru i zawału serca, a nawet chorób wieńcowych.


Dzięki temu, że zawierają dużo tłuszczów, orzechy są idealnym wzbogaceniem diety dla wszystkich, którzy pracują siłowo bądź umysłowo – ich regularnie spożywanie wspomaga pamięć i koncentrację. Jest jeszcze jedna istotna rzecz. Otóż orzechy – wszystkie bez wyjątku – zawierają także sporo błonnika, a to właśnie on wspomaga trawienie, zatem ma też wpływ na naszą przemianę materii. Wartościowe są też witaminy, których również w orzechach nie brakuje, a do tego cała gama składników mineralnych.

 

Orzechy włoskie – dlaczego warto je jeść?

orzechy włoskie to skarbnica wartości


Mają bardzo charakterystyczny kształt, który kojarzy się z.. mózgiem! Tak! I bardzo dobrze, bo orzechy włoskie to idealny wspomagacz pamięci i koncentracji. O zawartości kwasów tłuszczowych już wspominać nie trzeba. O witaminach i minerałach również. Należy jednak pamiętać, że przez wysoką zawartość błonnika orzech działa lekko przeczyszczająco. To jest jednak dobrą informacją dla wszystkich osób, które maja problemy z zaparciami. Orzechy włoskie są też idealne w przypadku problemów z wątrobą.


Orzechy nerkowca – wciąż mało popularne

orzechy nerkowca są bardzo smaczne


A szkoda.. bo mają zróżnicowane wartości odżywcze. Mają też charakterystyczny smak – lekko słodkawy, dzięki czemu są idealnym dodatkiem na przykład do owocowych sałatek. Orzechy nerkowca pomagają zapobiegać cukrzycy typu II i mają właściwości odchudzające. Tak! Choć te orzechy mają dużą zawartość tłuszczów, udowodniono, że jeżeli będziemy jeść garść orzechów nerkowca dziennie, to zaczniemy tracić na wadze.


Orzechy laskowe

orzechy laskowe - rodzimy sposób na odżywienie


To jedne z najzdrowszych orzechów. Ich spożywanie pozwoli nam zapobiegać między innymi miażdżycy czy nadciśnieniu, a także zakrzepom. Mnóstwo jest w nich potasu – a ten reguluje ciśnienie krwi. Orzechy laskowe warto włączać do diety szczególnie wtedy, gdy mamy problemy z układem sercowo-naczyniowym.


Orzechy brazylijskie

orzechy brazylijskie to źródło selenu


To najlepsze źródło selenu. Wystarczy, że zjesz jednego orzecha, a pokryjesz całodzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek. Orzechy brazylijskie zawierają też aminokwasy, dzięki którym możliwy jest prawidłowy wzrost oraz oczywiście minerały, które między innymi wspomagają odporność.


Orzechy ziemne

orzechy ziemne to faktycznie rośliny strączkowe


Czyli popularne fistaszki – to one wśród wszystkich orzechów zawierają największą ilość białka. Najwięcej jest w nich również niacyny – czyli witaminy B3. Ich spożycie pomoże ukoić nerwy i złagodzić stres. 


Orzechy to bogactwo witamin i niezależnie od tego, które z nich masz ochotę wprowadzić do codziennej diety, możesz mieć pewność, że przyniesie to ci wiele korzyści.

Orzechy – o tym, dlaczego warto je jeść Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1