Prawidłowe nawodnienie organizmu, szczególnie latem, jest ważne i korzystne dla naszego zdrowia. Co jednak robić, kiedy już naprawdę mamy dość kolejnej szklanki wody? Napoje słodzone czy gazowane są niezdrowe, a na herbatę ochoty nie mamy? Możemy sięgać po wodę zawartą w żywności. Najlepszym jej źródłem są po prostu świeże owoce. Które owoce z największą ilością wody wybrać? Oto nasz mini przewodnik – 10 top owoców z największą ilością wody.


Arbuzy

Nie bez powodu po angielsku jego nazwa brzmi „watermelon”. Te owoce to prawdziwa wodna bomba. Zawierają 92% wody, są sycące, niskokaloryczne i smaczne. Można je jeść solo, ale są też doskonałym składnikiem owocowej sałatki lub dodatkiem do deserów, a nawet mięs. Ponadto arbuz zawiera wapń, magnez, potas i sól, które sprzyjają nawodnieniu. Polecamy w gorące dni, kiedy trwa arbuzowy sezon i jako doskonałą, nawadniającą, niskokaloryczna przekąskę po treningu.


Truskawki

Te owoce zawierają tyle samo wody co arbuz – 92%. Nie trzeba ich specjalnie reklamować. Doskonałe zarówno same, jako składnik sałatek i deserów lub zmiksowane – jako mus lub koktajl. Zawierają także sporo witaminy C, potas, kwas foliowy i błonnik, więc są idealne dla kobiet.


Grejpfrut

Zawiera 91% wody oraz elektrolity, które zapobiegają odwodnieniu. Nieoceniony w profilaktyce infekcji, niskokaloryczny. Zawiera wapń, potas, fosfor i kwas foliowy.


owoce


Melon

90% wody i wspomagające nawodnienie elektrolity. Nie jest tak słodki jak arbuz, więc doskonale komponuje się nie tylko z sałatka owocową, ale też serwowany w towarzystwie potraw wytrawnych, np. zawinięty w szynkę parmeńską.


Brzoskwinie i nektarynki

Zawierają 88% wody oraz szereg składników mineralnych. Te owoce są także doskonałym źródłem antyoksydantów spowalniających procesy starzenia naszych organizmów przez neutralizację wolnych rodników.


Ananas

Ananas to 87% wody i bomba witaminowa. Ma właściwości odchudzające, oczyszczające oraz wspiera walkę z chorobami układu oddechowego. Zawarta w nim bromelina ma właściwości przeciwzapalne oraz przeciwbólowe, dlatego jest pomocna w leczeniu np. zwyrodnień stawów. Jest źródłem m.in.: manganu, żelaza i miedzi, więc chroni nasze kości i zapobiega osteoporozie.


Pomarańcze

Zawierają 87% wody i są źródłem przeciwutleniaczy takich jak witamina C oraz beta-karoten. Warto jeść je z błonkami, zawierają bowiem flawonoidy wzmacniające działanie witaminy C oraz sporo dobroczynnego błonnika, więc warto ich do końca nie obierać, jeśli się odchudzamy.


Morele

Zawierają 86% wody i bardzo dużo potasu, który reguluje ciśnienie krwi i pracę nerek. Ponadto są bogate w żelazo, wapń, fosfor, witaminy i błonnik. Są doskonałym źródłem beta-karotenu. Trzy owoce dziennie pokrywają zapotrzebowanie na ten walczący z wolnymi rodnikami przeciwutleniacz.


Śliwki

Zawierają 85% wody. Są dobrym źródłem miedzi oraz polifenoli. Śliwki w zależności od odmiany, owoce te mogą się znacznie różnić kalorycznością – jeśli dbasz o linię, zwróć na to uwagę, sięgając po te owoce. Ale nie rezygnuj z nich na diecie odchudzającej, gdyż przyspieszają metabolizm.

10 top owoców z największą ilością wody Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1