Metabolizm człowieka zależy m.in. od równowagi kwasowo-zasadowej. Optymalny zakres pH krwi ludzkiego ciała wynosi od 7,35 do 7,45. Jeśli zostanie on przekroczony, może dojść do zakwaszenia organizmu. Jak nie dopuścić do takiego stanu? Dieta pH pomoże ci utrzymać równowagę kwasowo-zasadową organizmu.


Objawy zakwaszenia

Zachwianie równowagi kwasowo-zasadowej zwykle ma swój udział we wszystkich chorobach przewlekłych – albo jako skutek, albo jako objaw. Nadmiar kwasów może doprowadzić np. do przewlekłych stanów zapalnych błony śluzowej żołądka, grzybicy jelit, zaparć lub innych problemów trawiennych. Zakwaszenie bardzo źle oddziałuje na wygląd. Może objawić się np. wypadaniem włosów, kruchymi paznokciami, trądzikiem, cellulitem lub zakażeniami grzybiczymi. Warto zwrócić uwagę, że zbyt duża ilość kwasów może być także przyczyną… depresji lub zaburzeń snu oraz chorób układu krążenia. Pamiętaj, że równowaga kwasowo-zasadowa jest jednym z podstawowych warunków dobrego samopoczucia. Więcej o zakwaszeniu organizmu.


Dieta dobrego pH. Podstawowe błędy

Za zakwaszenie organizmu odpowiada przede wszystkim dieta zawierająca wiele produktów o kwasowym pH. Wśród nich można znaleźć m.in. mięso, mleko, produkty mleczne i cukier. Bardzo niekorzystnie na równowagę zasadową wpływają także używki, w tym alkohol lub kofeina. Za nadmiar kwasów odpowiadają też potrawy ciężkostrawne, smażone, białe pieczywo i napoje gazowane. Nie można zapominać także o takich czynnikach – jak nadmierny wysiłek fizyczny, nadmierna fermentacja jelitowa, stres oraz nadwaga. Niewiele z nas wie o tym, że o odpowiednią dietę alkaliczną powinnyśmy zadbać po chorobie przebiegającej z gorączką.


dieta pH


Dieta pH i jej główne zasady

Pamiętaj, żeby zasady diety zasadowej wprowadzać stopniowo. To ważne, ponieważ ostatecznym celem jest całkowita zmiana nawyków żywieniowych. Tylko wtedy, gdy pojawi się u ciebie poważna choroba, musisz gwałtownie zmienić jadłospis. Jeśli jednak po prostu chcesz zadbać o zdrowie, zdecydowanie lepszym sposobem będzie stopniowa rezygnacja ze złych produktów i skupienie się na właściwych daniach. Musisz odpowiednio wyrównać proporcje między stężeniem substancji o charakterze kwaśnym i zasadowym. Pamiętaj, że im więcej produktów pochodzenia zwierzęcego, białka i potasu, tym większe jest zakwaszenie organizmu.


Dieta pH stawia na warzywa i zioła

Jeśli chcesz zneutralizować nadmierną ilość kwasów w organizmie, zwiększ ilość produktów alkalizujących. Zwróć przede wszystkim uwagę na warzywa łodygowe i liściaste, czyli na natkę pietruszki, seler naciowy, jarmuż, cykorię, rukolę i kapustę. Najlepiej jeśli jarzyny będziesz jadła na surowo. Możesz je ewentualnie ugotować na parze. Pamiętaj, by w twojej diecie znalazło się także miejsce na zioła, w tym koper, oregano, kminek, paprykę i gorczyca. Świetnym sposobem na wyrównanie gospodarki kwasowo-zasadowej jest stosowanie kiełków.


Dieta pH a coś na słodko

W diecie alkalicznej nie powinno zabraknąć owoców. Najbardziej zasadowe są grejpfruty i cytryny. Powinnaś pić jak najwięcej soków. Nie stawiaj jednak na te sprzedawane w sklepie, ponieważ zawierają zbyt dużą ilość cukru. Kup owoce z targu i wyciskaj je w domu, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że w twoim organizmie znajdą się tylko pożądane substancje. Postaw także na dobre tłuszcze. Najzdrowsze to te, które pochodzą z roślin oleistych lub awokado. Pamiętaj, że nie jest dobrym pomysłem podgrzewanie olejów tłoczonych na zimno!

Dieta pH. Co jeść, by odkwasić organizm? Ocena: 4/5 Ilość głosów: 3