Wiosna, szczególnie wczesna, cechuje się dużym stopniem zachorowalności organizmu, który pozbawiony dużych ilości słońca i osaczony zimową aurą, traci energię oraz odporność. Wiosenne wiatry oraz chłody nie sprzyjają budowaniu formy, mimo iż przyroda budzi się do życia. Dieta wiosenna powinna to uwzględniać. Ponadto zazwyczaj zimą gromadzimy trochę więcej tkanki tłuszczowej, którą później staramy się zrzucić.


Dieta wiosenna i jej pułapki

Świeże, nowe, kolorowe i pachnące warzywa pojawiają się w sklepach znacznie wcześniej niż na naszych rabatkach. Zachęcają do komponowania lżejszych i zdrowszych dań, które dostarczą mnóstwo witamin oraz składników mineralnych. Ale uwaga na nowalijki – ich uprawa wymaga użycia dużej liczby substancji wspomagających, które spożywane w nadmiarze mogą negatywnie wpływać na nasz organizm. Obecnie, szeroko rozumiana zielenina (szczypiorek, koperek, natka pietruszki czy zioła) dostępne są w sklepach przez cały rok w świeżej postaci, dlatego też nie jesteśmy ich tak mocno stęsknieni. Inaczej wygląda sytuacja z botwinką czy młodą rzodkiewką. Kuszą one ze sklepowych półek już w marcu i kwietniu – jednak używajmy ich z umiarem.


Oczyszczająca dieta wiosenna

Jeżeli zależy ci na detoksie i wybudzeniu ciała z zimowego snu, postaw na jak najmniej przetworzone warzywa – najlepiej jedz je w postaci surowej. Ponadto należy ograniczyć tłuszcze zwierzęce oraz węglowodany proste. Pożegnaj się z gorącym kakao zagryzanym ulubioną muffinką (jakże chętnie spożywanymi podczas długich, zimowych wieczorów) a zastąp je świeżym sokiem z owoców i jogurtem naturalnym, który możesz wzbogacić o garść orzechów czy suszonej żurawiny. Do chudego białka dodawaj dużo przypraw w postaci ziół, szczypiorku czy zielonej pietruszki. Znacząco wzbogacisz smak potrawy a dodatkowo dostarczysz organizmowi witamin i minerałów, tak niezbędnych do pozimowej regeneracji. Dieta na wiosnę powinna obfitować w dużą ilość wody, wypijanej w czystej postaci – najlepiej niegazowanej (wtedy unikniesz uczucia wzdęcia). Skóra dobrze nawilżona od wewnątrz odpowie znakomitym wyglądem oraz odpornością. Dieta oczyszczająca na wiosnę nie może mieć charakteru wykluczającego. Należy trzymać się zasad prawidłowego komponowania posiłków, by zachować właściwy poziom węglowodanów, tłuszczów i białek, a ponadto wzbogacić je solidną porcją warzyw oraz owoców.


dieta wiosenna


Natura motywuje do dobrych zmian

Dieta wiosenna może być łatwiejsza do wprowadzenia, dzięki motywacji, jaką daje nam natura, sama budząca się do życia. Znacznie chętniej wychodzimy wtedy na spacery czy przejażdżki rowerowe – ruch sprzyja eliminacji toksyn z organizmu i usprawnia spalanie kalorii. Zwiększona ilość dostępnych warzyw zachęca do zdrowszego gotowania. Na koniec zaś, warto zauważyć, iż coraz bardziej skąpe ubrania, które nosimy wiosną, odsłaniają i podkreślają figurę, więc warto zadbać o jej właściwe proporcje.


Jedz regularnie 4 do 5 posiłków dziennie w równych odstępach czasu. Dobrze zbilansuj dietę, by zapewniała ci niezbędne składniki odżywcze, podejmij zdrową aktywność fizyczną i ciesz się z obfitości, jaką na nasz stół przynosi dieta na wiosnę.

Dieta wiosenna – sposób na przesilenie Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1