Niezależnie od tego, czy chcesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów, przybrać na wadze, czy też utrzymać po prostu zdrowie i urodę – w każdym z tych przypadków konieczne wprowadź do swojego menu drugie śniadanie. Zasada pięciu posiłków dziennie przewiduje, by planować je w równych odstępach czasowych. Jeżeli przed wyjściem do pracy czy szkoły zjadasz wartościowe śniadanie, to po około trzech godzinach twój organizm, a zwłaszcza mózg wymaga dodatkowego wsparcia w postaci dawki właściwej energii pochodzącej z dobrych źródeł.


Zalety drugiego śniadania

Drugie śniadanie pozwoli zachować formę organizmu na wysokim poziomie, zmniejszy naszą podatność na sięganie po słodycze czy inne, niezdrowe przekąski oraz pozwoli chwilowo wyłączyć się z wykonywanych zadań i zresetować mózg, który po powrocie z krótkiej przerwy będzie jeszcze wydajniej pracował. Warto zaznaczyć także, iż samodzielnie przygotowane drugie śniadanie będzie znacznie mniej kosztowne niż to kupione w barze czy szkolnym sklepiku (o jego walorach zdrowotnych już nie wspominając). Pamiętaj, jeżeli wypracujesz w dziecku nawyk właściwego żywienia, to będzie najlepsza rzecz, w jaką wyposażysz je na przyszłość. Dlatego też dawaj dobry przykład, zabierając ze sobą do pracy drugie śniadanie i przygotowuj zdrowe oraz atrakcyjne propozycje posiłków dla swoich najbliższych – efekty zobaczysz wcześniej niż się spodziewasz.


Zdrowe drugie śniadanie do szkoły

Nauka mocno obciąża stale rozwijający się organizm dziecka. Jeżeli więc zapewnimy mu odpowiednie paliwo, to koncentracja oraz energia ucznia zostaną zachowane na najwyższym możliwym poziomie. Najpopularniejszą i najłatwiejszą do spożycia propozycją drugiego śniadania dla ucznia są kanapki.


drugie śniadanie


Jednakże nie można zapominać o tym, iż kanapka kanapce nie równa. Aby były w pełni wartościowym produktem, powinny bazować na pieczywie pełnoziarnistym oraz nieprzetworzonym białku (wędliny i inne produkty garmażeryjne zalecamy zastąpić mięsem przygotowanym osobiście) oraz warzywach. Plasterek dobrego jakościowo sera żółtego doda energii młodemu organizmowi. Kolorowe warzywa zachęcą do jedzenia, a własnoręcznie zrobiona pasta, np. z soczewicy czy ciecierzycy będzie dobrym i smacznym źródłem białka. Do tego warto wyposażyć dzieci w butelkę wody bądź prawdziwy sok owocowy i wesprzeć posiłek owocem lub garścią orzechów. Takie połączenie pomoże zachować organizm w pełnej gotowości i koncentracji do samego obiadu. Doskonałym wariantem są także serki wiejskie, sałatki owocowe i warzywne bądź domowe muffinki o obniżonej wartości tłuszczu, soli i cukru (niezliczona ilość wariantów słodkich i słonych pozwala na zachowanie różnorodności w menu).


Drugie śniadanie do pracy

Tutaj zasada komponowania dań jest dość podobna jak w powyższym akapicie, jednakże łatwiej jest z zasadą doboru produktów Nie musimy ograniczać się jedynie do składników, które są akceptowalne przez nasze pociechy, a także częściej możemy zjeść dania wymagające użycia widelca – wszak korytarz szkolny nie sprzyja spokojnemu spożywaniu. Ważne, by było kolorowo, niskokalorycznie i smacznie – wtedy damy ciału porcję niezbędnych składników odżywczych, zaś duszy poczucie, iż zjadłyśmy atrakcyjny posiłek. Pozwoli to łatwiej oprzeć się pokusie podjadania słodyczy i nie tylko. Pamiętaj, by drugie śniadanie składało się z solidnej porcji białka, stonowanej ilości węglowodanów (koniecznie złożonych) oraz dużej ilości kolorowych warzyw. Owoce komponuj z rozsądkiem w ilości. Orzechy i bakalie stosuj jako dodatek – z umiarem. Pij soki owocowe i warzywne – niesłodzone, najlepiej świeże, herbatki ziołowe, a przede wszystkim wodę!

Drugie śniadanie twoim „must have” żywieniowym Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1