Jesień to pora roku, która wielu z nas kojarzy się z opadającymi z drzew kolorowymi liśćmi i dojrzewającymi warzywami. Są jednak osoby, które w tym czasie odczuwają znaczne pogorszenie nastroju. Jesienny brak energii może mieć różne przyczyny, ale zawsze możliwe jest zastosowanie odpowiednich metod walki ze złym samopoczuciem.


Światło – jesienią mamy go zdecydowanie zbyt mało

Brak energii jesienią to skutek niższego natężenia światła w porównaniu z latem. To właśnie uznaje się za główną przyczynę SAD, czyli depresji sezonowej, nazywanej także sezonowym zaburzeniem afektywnym. Jesienią warto zatem wykorzystywać każdą słoneczną chwilę na spacery. W domu można umieścić dodatkowe lampy, aby zapewnić dobre oświetlenie każdego pomieszczenia. Na szczególną uwagę zasługuje światłoterapia. Wykorzystuje się w niej specjalne lampy emitujące światło zbliżone do naturalnego. Koszt zakupu takich lamp jest duży, ale z zabiegu można skorzystać na przykład w gabinecie odnowy biologicznej.


Jesienne spotkania z przyjaciółmi

Nie ma lepszego sposobu na poprawę samopoczucia niż spotkania z przyjaciółmi. Jeżeli odczuwamy pogorszenie nastroju, to warto częściej organizować wspólne wyjścia. Spędzanie długich jesiennych wieczorów samotnie z pewnością nie wpłynie korzystnie na samopoczucie psychiczne. Być może jesień to doskonały moment na odnowienie dawnych znajomości, a w przypadku osób samotnych na znalezienie partnera.


Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna ma bardzo dobry wpływ zarówno na stan fizyczny, jak i psychiczny. Ruch wyzwala endorfiny, które nie bez powodu są nazywane hormonem szczęścia. Szczególnie dobre efekty osiągniemy wtedy, gdy wybierzemy dyscyplinę sportową zgodną z naszymi zainteresowaniami. Jesień to bardzo dobry czas na zapisanie się na kurs tańca albo doskonalenie umiejętności pływackich, a nawet na rozpoczęcie nauki jazdy konnej. Decydując się na uprawianie sportu możemy także mieć pewność, że przed wakacjami nie będzie potrzeby po raz kolejny zrzucać nadmiernych kilogramów, nagromadzonych jesienią i zimą.


jesień to nie czas na depresję


Coś dla urody – piękna na jesień

Na jesienny spadek energii pomoże także poprawa wyglądu zewnętrznego. Świadomość własnej atrakcyjności korzystnie wpływa na samopoczucie i sposób postrzegania świata. Warto zatem zafundować sobie wizytę w salonie kosmetycznym, a także odwiedzić fryzjera w celu dokonania drobnej metamorfozy. Jeżeli w danej chwili nie możemy sobie na to pozwolić, ze względu na ograniczone fundusze, to powinnyśmy zadbać o swój wygląd samodzielnie. Istnieje wiele domowych zabiegów kosmetycznych, których efekty nie są gorsze niż w przypadku zabiegów wykonywanych przez profesjonalistę.


Drobne przyjemności

Jeżeli zastanawiamy się, jak dodać sobie energii jesienią, to powinnyśmy pomyśleć o drobnych przyjemnościach, takich jak jedzenie czekolady czy oglądanie filmów. Oczywiście, w przypadku wyboru filmów lepiej będzie zrezygnować z dramatów, które raczej nie poprawiają nastroju. Nie trzeba obawiać się wzrostu wagi na skutek spożywania słodyczy, jeżeli zdecydujemy się na wspomnianą już aktywność fizyczną.


Piękne i pachnące wnętrza

Z jesienną chandrą łatwiej się uporać, jeżeli nasze mieszkanie jest ładnie urządzone i nie brakuje w nim ciepłych barw. Jeśli dotychczas nie poświęciliśmy mu uwagi albo we wnętrzach dominują chłodne kolory, to warto wprowadzić pewne zmiany. Ważną rolę odgrywa także zapach. Niektóre zapachy mają działanie terapeutyczne. Dobrze byłoby zatem sięgnąć po świece zapachowe, kadzidełka i olejki eteryczne. Bardzo dobre efekty można uzyskać na przykład dzięki zapachowi neroli, ylangowemu i pomarańczowemu.
Jeżeli takie działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, a nastrój nadal będzie się pogarszał, to najlepszym rozwiązaniem jest konsultacja ze specjalistą.

Jak dodać sobie energii jesienią? Nasze sposoby Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1