Nadprogramowe kilogramy to problem, z którym walczy wiele osób. Są jednak osoby, dla których pozyskanie dodatkowych kilogramów stanowi nie lada wyzwanie. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest dieta wysokokaloryczna, która – wbrew pozorom – wcale nie musi być niezdrowa, aczkolwiek powinna być odpowiednio zaplanowana. Dieta wysokokaloryczna adresowana jest przede wszystkim dla osób z niedowagą, które chcą uzyskać optymalną wagę. Nie wiesz, jak przytyć? Sprawdź!


Jak przytyć zdrowo i bezpiecznie?

Zbyt niska masa ciała to problem, który dotyka wielu osób. Wiele osób walczących z niedowagą zastanawia się: jak przytyć w bezpieczny i skuteczny sposób? Optymalnym rozwiązaniem w tej sytuacji okazuje się dieta wysokokaloryczna, która dostarcza organizmowi od 2500 do 3000 kcal, czyli więcej niż potrzebuje tego nasz organizm.


Stosując dietę wysokokaloryczną, można przytyć nawet pół kilograma w ciągu tygodnia. Należy jednak pamiętać, że zbyt szybkie przybieranie masy ciała może negatywnie odbić się na naszym zdrowiu. Osoby, które zastanawiają się, jak przytyć – powinny wzbogacić swoją dietę o dodatkowe żółtka jaj, śmietankę lub mleko w proszku. Ważne jest także to, aby zjadać posiłki regularnie, zwracając uwagę na to, aby były one odpowiednio bogate w białko i energię.


Wskazane jest spożywanie sześciu posiłków w ciągu dnia, przy czym ostatni powinien być zjadany tuż przed snem. Jadłospis powinien zawierać produkty ze wszystkich grup żywieniowych, należy jednak w szczególny sposób uważać na ilość spożywanych cukrów i słodyczy, które – wbrew pozorom – nie wpływają pozytywnie na naszą wagę. Oczywiście można je spożywać, ale z zachowaniem zdrowego rozsądku.


Żadnych ograniczeń nie ma natomiast w zakresie przygotowywania posiłków – można smażyć, dusić, piec i gotować.


jak przytyć


Jakie produkty pozwolą przytyć?

Zasadniczo jeść można wszystko, należy jednak pamiętać, że każdy produkt dostarcza inną ilość kalorii, poza tym ważnym elementem są witaminy i sole mineralne. Ważne jest, aby posiłki były kaloryczne i zawierały zróżnicowana ilość wartości odżywczych, dostarczając organizmowi znaczną ilość białka i energii.


Przykładowo jeśli na śniadanie zjemy omlet z dwóch jajek, warto dodać do niego dwie łyżki pełnotłustego mleka, szynkę oraz groszek. Na drugie śniadanie bez żadnych obaw możemy zjeść słodką bułkę z serek lub nadzieniem owocowym, natomiast na obiad – który obowiązkowo musi być dwudaniowy – zjadamy zupę pieczarkową, zabielaną tłustą śmietanką i dopełnioną lanym ciastem, a na drugie danie mintaja z białym ryżem i bukietem surówek. Na podwieczorek możemy zjeść budyń w ulubionym smaku oraz herbatniki w czekoladzie. Kolacja powinna składać się z trzech placków ziemniaczanych zapiekanych z mozzarellą, natomiast przed snem wskazane jest zjedzenie połowy grahamki z masłem orzechowym. Poza tym śmiało możemy pić wysokosłodzone soki owocowe.


Proponowane posiłki dostarczą organizmowi znacznej ilości kalorii, co automatycznie przekłada się na ilość energii oraz tkanki tłuszczowej. Należy jednak pamiętać, że dieta wysokokaloryczna powinna być stosowana przez dłuższy czas.


Nie należy dostarczać organizmowi zbyt dużych ilości kalorii – może to okazać się niebezpieczne dla zdrowia. Dieta wysokokaloryczna musi także być stosowana w sposób racjonalny i przemyślany.

Jak w bezpieczny sposób przybrać na wadze? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1