Tak zwane śmieciowe jedzenie to zarówno wszystkie gotowce, fast foody, jak i przekąski ociekające tłuszczem, cukrem i konserwantami. Nie ma tygodnia, żebyśmy nie sięgnęły po coś tego typu, gdyż polski rynek, na wzór amerykańskiego, jest zdominowany przez takie jedzenie. Śmieciowe jedzenie nie jest drogie, a dzięki zawartości wielu substancji wzbogacających smak jest całkiem dobre. Pytanie tylko, czy zdrowe? Czy częste spożywanie tego typu rzeczy za kilka lat nie odbije się negatywnie na naszym zdrowiu?


Śmieciowe jedzenie? Jest lepsza opcja!

Na szczęście równolegle z zapotrzebowaniem na tego typu jedzenie pojawiło się zapotrzebowanie na zdrową żywność. I nie chodzi tu tylko o to, aby kupować produkty w sklepach bio, gdzie ceny kilkakrotnie przewyższają te ze standardowych sklepów. Chodzi o świadomość tego, co jemy. Jedząc zdrowo, możemy czuć się lżejsze, bardziej atrakcyjne i zdrowsze. Natomiast ociekające tłuszczem jedzenie powoduje ociężałość i na dłuższą metę otyłość plus zwiększenie poziomu cholesterolu, problemy z sercem i wątrobą. Każda z nas zapewne ma świadomość, że fast foody nie są idealnym rozwiązaniem dla zaspokojenia głodu. Zdajemy sobie sprawę, że to szkodzi – ale że z każdej strony tego typu jedzenie woła o uwagę, prędzej czy później kusimy się na nie. Czy jest jakiś sposób, by tego nie robić? Silna wola. No, a do tego może wam pomóc przeczytanie 5 poniższych kroków na temat tego, jak porzucić śmieciowe żarcie.


Obudź w sobie świadomość jego szkodliwości

Bo wmawiamy sobie, że jedna paczka chipsów nam nie zaszkodzi, a potem – że od dziesiątej też nie umrzemy. Jakoś zacieramy świadomość tego, jak to szkodzi, na rzecz chwilowej przyjemności. I o ile poczęstować się chipsem na imprezie to nie grzech, róbmy to w pełni świadomie (podobnie jak przy okazjonalnym paleniu papierosów – palę świadomie). Być może wraz ze świadomością tego pojawią się wyrzuty sumienia, ale to super, bo tylko one mogą nas całkowicie odwieść od śmieciowego żarcia.


śmieciowe jedzenie


Żegnamy śmieciowe jedzenie, czyli zdrowe zastępniki

Co wieczór spożywałaś paczkę chipsów do filmu? Może przestawisz się na suszone owoce, a potem na szklankę wody z cytryną? Rytuał twojego oglądania filmów nie zostanie zaburzony, a tylko wyeliminujesz szkodliwe jedzenie. A może fast foody najbardziej kuszą cię w godzinach obiadowych, gdy jesteś na mieście? Już teraz poszukaj baru sałatkowego, do którego wstąpisz, gdy zgłodniejesz – zanim skierujesz kroki do budki z zapiekankami.


Pij dużo wody

Czasem ona wystarczy, by oszukać pierwsze uczucie głodu. Może więc zamiast iść na fast fooda po pracy, kupisz butelkę wody i pijąc ją, jakoś dojedziesz do domu, by przygotować coś zdrowszego?


Uprawiaj sport

I tym można oszukać uczucie głodu. Poza tym często jesteśmy głodni z nudów! Kiedy zajmiesz się czymś, co cię wciągnie, zapomnisz o głodzie, a tym bardziej o śmieciowym jedzeniu. Nie mówiąc już o tym, że gdybyś jednak po nie sięgnęła, sport pomoże ci to choć w części zrekompensować. ;)


Uwierz, że się uda pożegnać śmieciowe jedzenie

Być może punkt ten powinien być na początku. Ale tak na początku, jak i na końcu powinnyśmy wierzyć w swoje postanowienia. Jeżeli więc już wiesz, że śmieciowe jedzenie ci szkodzi i znasz też inne alternatywy, co możesz jeść, dlaczego miałoby ci nie wyjść? Po śmieciowe jedzenie sięgaj tak rzadko jak to możliwe, ale kiedy już sięgniesz – nie rób z tego tragedii i nie poddawaj się. Bo zamiast martwić się tym, co się stało – pilnuj tego, co się stanie.

Porzuć śmieciowe jedzenie – 5 kroków Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
Komentarze(1)
    • ~Frania
      28 czerwiec 2017

      Mi waga spadała znacznie jak stosowałam Foreverslim. Był to efekt diety ograniczającej tłuszcze, niewielkiego ruchu (raz w tygodniu bieganie ) no i tabletek Slimcea. Udawało mi sie nieraz chudnąć nawet 5kg miesięcznie.