Nasze organizmy w większości składają się z wody - dlatego też niezwykle istotne jest spożywanie jej w odpowiednich ilościach. Zapewnia to zdrowie i urodę. Na co konkretnie wpływa woda? I w jaki sposób należy ją pić?


Sposoby picia wody

Być może to zabrzmi dziwnie, ale niezwykle ważne jest nie tylko ile wody pijemy, ale też jaką wodę pijemy i w jaki sposób. Oczywiście najlepiej by była to naturalna, mineralna woda niegazowana. Pijąc ją, świetnie nawodnimy nasz organizm, a ponadto oczyścimy go i dostarczymy mu ważnych składników mineralnych. Picie wody z kranu na pewno nie jest aż tak zdrowe.


A jak należy pić wodę? Teorii jest wiele, ale najwięcej specjalistów twierdzi, że najdoskonalszy sposób to picie często niewielkich ilości wody - zamiast rzadko, a dużo. Wodę należy pić małymi łyczkami - inaczej wypłuczemy sole mineralne z naszego organizmu. Niewiele osób wie też, iż nie należy pić wody w trakcie spożywania posiłku. Dlaczego? Ponieważ zmniejsza ona stężenie enzymów trawiennych, a przez to utrudnia trawienie pokarmów.


Co daje nam woda?

Przede wszystkim należy sobie uświadomić, że picie wody jest absolutnie niezbędne do utrzymania zdrowia, a nawet życia. Każdy chyba wie, że bez pokarmu jesteśmy w stanie przetrwać o wiele dłużej niż bez wody - już 20% ubytek wody w organizmie może doprowadzić do śmierci.


Woda wypłukuje z organizmu toksyny, redukuje cholesterol, a nawet cellulit, dotlenia organizm, pomaga w utrzymaniu jego właściwej temperatury, pomaga w dostarczaniu składników odżywczych do wszystkich komórek i narządów w ciele, a także - jak się okazuje - zmniejsza ryzyko zachorowania na raka (między innymi okrężnicy oraz pęcherza moczowego). Woda ma również wpływ na naszą urodę - uelastycznia i nawilża skórę.


woda jest nam potrzebna do życia


Woda a odchudzanie

Okazuje się też, że picie wody ma i inne zalety, które docenią zwłaszcza osoby z nadwagą lub odchudzające się. Woda pozwala zrzucić zbędne kilogramy - przyspiesza bowiem przemianę materii, wypłukuje z organizmu szkodliwe substancje, usprawnia nerki i cały układ zarówno pokarmowy, jak i moczowy. Poza tym można powiedzieć, iż zaspokaja głód - jeśli wypijemy pół szklanki lub szklankę wody na chwilę przed posiłkiem, z pewnością szybciej poczujemy się syci i zjemy mniej. Z tego też powodu dietetycy zalecają picie szklanki wody z cytryną na czczo – na dobry początek dnia. Dlaczego? Bo to doskonały sposób na dostarczenie do organizmu wielu witamin i soli mineralnych, przy jednocześnie małej ilości kalorii. Będziemy mieli energię do pracy, a przy tym zjemy mniej na śniadanie z powodu błonnika, jaki trafi do naszego organizmu (i jaki w połączeniu z wodą pęcznieje w żołądku, zapełniając go).


Dużą ilość wody powinny również wypijać osoby prowadzące aktywny tryb życia - trenujące, ćwiczące, które potrzebują sporej ilości energii. Picie wody pomaga w rzeźbieniu mięśni, zwalcza zmęczenie i dodaje energii oraz siły, poprawia wydolność całego organizmu w czasie ćwiczeń, a także usprawnia stawy, które są bardziej "nasmarowane" i lepiej pracują.

Powody, dla których warto pić wodę! Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1