Ważysz za mało? Chociaż większość kobiet dąży do tego, aby ważyć jak najmniej, to niska waga ciała nie zawsze jest błogosławieństwem. Może ona być rezultatem przebytej choroby, uwarunkowań genetycznych czy wcześniejszej walki z zaburzeniami odżywiania. Jak powinna przebiegać dieta na przytycie?


Niska waga nie zawsze jest dobra!

Mała waga nie zawsze oznacza szczęście dla kobiety. Te, które ważą bardzo mało i są niezwykle szczupłe, często mają problemy z akceptowaniem swojego wyglądu. Czują się źle, nie mają krągłości, nie potrafią czuć się seksownie. Do tego często pojawiają się u nich problemy z menstruacją, zajściem w ciążę, nie mogą też oddawać krwi. W finalnym rozrachunku okazuje się więc, że niska waga nie oznacza zawsze zadowolenia.


Dieta na przytycie

Jaka jest najlepsza dieta na przytycie? Nie ma jednej diety odpowiedniej dla każdej kobiety, wiele zależy od wagi wyjściowej, od wzrostu oraz od codziennej aktywności. Z pewnością trzeba trzymać się kilku prostych zasad, które pomogą w ustaleniu najlepszego jadłospisu. Jeżeli po jakimś czasie nadal nie widzisz efektów, to wybierz się do dietetyka, który przygotuje profesjonalne menu. Należy uważać także, aby tycie nie było zbyt gwałtowne, gdyż może się to odbić na wyglądzie (rozstępy i utrata jędrności skóry) oraz zdrowiu (złe samopoczucie, brak kontroli nad wagą).


dieta na przytycie


Zwiększ ilość posiłków i jedz regularnie

Zasada mówiąca o jedzeniu pięciu posiłków dziennie w równych odstępach czasowych przypomina zasadę dotyczącą odchudzania. Z tym, że w przypadku tycia porcje muszą być trochę większe. Wiele kobiet, które są wyjątkowo szczupłe, je tylko dwa lub trzy posiłki dziennie. Nawet jeżeli są one bardzo obfite, to nie wchłaniają się i nie działają tak dobrze, jak większe ilości posiłków. Podstawą jest obfite śniadanie, nie można z niego zrezygnować. Zwiększona liczba posiłków pomoże nie tylko w przyjmowaniu odpowiedniej ilości kalorii, ale pozwoli także rozciągnąć stopniowo żołądek, dzięki temu będzie on w stanie pomieścić więcej treści pokarmowej. Picie w ciągu dnia dużej ilości wody także daje podobny efekt!


Zwiększanie kaloryczności posiłków

Dieta na przytycie dla kobiet nie powinna w żadnym wypadku składać się ze śmieciowego jedzenia! Sprawi ono, że szybko przytyjesz, ale odbędzie się to kosztem twojego zdrowia. Postaw więc na mądre zwiększanie kaloryczności posiłków. Robisz swoje ulubione warzywa na patelni? Dodaj tam trochę kurczaka lub dobrej tłustej wędliny. Kanapkę posmaruj olejem kokosowym (wpływa korzystnie na nasze ciało), a do sałatki dodaj olej lniany (bogaty w kwasy omega-3). W ciągu dnia podjadaj orzechy, które są kaloryczne, ale nie są to puste kalorie – mają one bowiem wiele składników odżywczych i witamin. Podobne właściwości posiadają suszone owoce, a garść takiej przekąski to naprawdę dużo kalorii.


Oblicz bilans kaloryczny

Obliczenie bilansu kalorycznego jest dobrym puntem wyjścia do przygotowania jadłospisu dla siebie. Dzięki niemu będzie wiadomo, ile kalorii dziennie powinna przewidywać nasza dieta na przytycie. Jak się go liczy? Masę ciała pomnóż przez liczbę 24, a otrzymaną wartość pomnóż przez współczynnik aktywności. Współczynnik 1,4 oznacza, że w ogóle nie ćwiczysz i masz pracę siedzącą; 1,5 oznacza, że ćwiczysz co najmniej 3 razy w tygodniu lub masz pracę fizyczną; 1,6 oznacza regularne uprawianie sportu, a 1,7 oznacza, że jesteś sportowcem. Otrzymany wynik powie ci, ile kalorii dziennie musisz zjeść, aby utrzymać swój organizm przy życiu. Jeżeli chcesz przytyć, to twój bilans kaloryczny musi być dodatni, czyli musisz jeść więcej kalorii niż potrzebuje twoje ciało.

Przytyj zdrowo! Co jeść, by przytyć? Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1